آیا مکان های تفریحی کیش باز است؟

سفر کردن  یکی از لذت بخش ترین قسمت های زندگی هر شخص به شمار می رود ولی این اصل که کجا را برای سفر انتخاب کنیم خیلی مهم است  در نتیجه انتخاب مکان مناسب باعث سفری دل پذیر میشود ولی با شیوع بیماری کرونا سفر کردن قدری سخت و مشکل شده است زیرا ترس از این بیماری باعث شده است هیجان و لذت سفر به کمترین حد ممکن خود برسد و ترس و اضطراب جای آن را بگیرد. جزیره کیش یکی از زیباترین شهر های ساحلی دنیا می باشد که این شهر زیبا هم از غافله کرونا جا نمانده است، شیوع این بیماری خطرناک باعث تعطیلی بیشتر هتل ها،  مراکز خرید، مراکز تفریحی و گردشی شده بود که در این برحه زمانی برخی به خاطر اینکه متوجه جدیت این بیماری نشدند با سهل انگاری باعث شیوع بیشتر این بیماری شدند.به گونه ای که شرایطی پیش امد که رستوران ها و کافی شاپ در یک تایم خاص و با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به ارائه خدمات شدند و حتی برخی آنها به طور کامل تعطیل شدند.

 

تفریحات کیش در دوران کرونا

زمان و برخی تفریحات کیش در این روز ها به دلیل بیماری واگیر کرونا مانند جنگ های شبانه در محل آب نمای کیش با ظرفیت 50 درصدی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار میشود و همچنین این تفریحات با نظارت مستقیم معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش انجام میشود .

تفریحات کیش در دوران کرونا

و همین طور در رابطه با کشتی های تفریحی ، این کشتی ها با ظرفیت حدود 40 درصد و بانظارت برخی ارگان ها و مدیریت بنادر و با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهند.

گشت ها و تورهای دور جزیره کیش توسط آژانس های معتبر و دارای مجوز از معاونت گردشگری ارگان و نهاد ها با رعایت  پروتکل های بهداشتی با وجود کاهش ویروس کرونا به فعالیت خود ادامه می دهند.

همچنین مراکز خرید با رعایت پروتکل های بهداشتی اکنون به فعالیت خود به غیراز ایام تعطیلی ادامه می دهند.

با توجه به گردشگر پذیر بودن کیش ، در نوروز 1401  با توجه به تکمیل واکسیناسیون و افزایش آگاهی مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی کیش از نظر وضعیت کرونایی در وضعیت زرد قرار دارد .و همین طور لزوم به تسریع واکسیناسیون در تمامی سنین مجاز افزایش یافته است .

از ابتدای شیوع بیماری همه گیر کرونا تا کنون در جزیره کیش بیش از 9 میلیون بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است . راهکار های مهم برای جلوگیری از کرونا و بیماری هایی  نظیر اومیکرون استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و شست و شوی دست و دهان می باشند. رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط ساکنان و گردشگران لازم است.

مراکز خرید گردشگری کیش در کرونا

 

با توجه به اخبار گردشگری کیش در تاریخ 1400/6/6 تمامی مشاغل حوزه  گردشگری به استثنای جنگ ها، موسیقی زنده رستوران ها، شناور های تفریحی با 30 درصد ظرفیت آغاز شد . و همین طور فعالیت بازارها از 10 صبح تا 22 شب با توجه به تشخیص مطابق با بخشنامه صادر شده از طرف جامعه بازاریان و بازرگانان بازار ها آغاز شد. و همین طور مطابق با مصوبه شورای سلامت کیش، صنف هایی که شیوه نامه و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، مکان تجاری آنان به مدت 15 روز پلمپ خواهد شد.

مراکز خرید گردشگری کیش در کرونا

تفریحات آبی کیش در کرونا

 

با وجود آب و هوای گرم و مرطوب کیش گردشگران زیادی اقدام به رفتن به این جزیره کرده‌اند. تفریحات آبی کیش با وجود بیماری هایی نظیر کرونا و اومیکرون با رعایت پروتکل های بهداشتی پا بر جا هستند و میزبان مسافران هستند. تفریحات آبی کیش به دلیل اینکه دار اب انجام میشوند خطر ابتلای کمتری دارند ولی با وجود این ها باید پروتکل های بهداشتی در هر صورت رعایت شود تفریحاتی مانند پاراسل، فلای بورد، غواصی، اسکی و…. وهمین طور تفریحاتی که به صورت جمعی انجام می شد که الان نیز انجام میشود ولی کنترل شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام میگیرد.

تفریحات آبی کیش در کرونا

 

تفریحات فضای باز کیش در کرونا

 

در دوران کرونا، تمام تفریحات کیش در فضای باز و در دریا انجام می شود تا مسافران به دور از دغدغه بیماری کرونا سفر خوشی را داشته باشند. از جمله تفریحات دیگری که در ایام کرونا در کیش برگزار می شود و حتما برای شما هیجان انگیز خواهد بود، تفریحات ساحلی هستند که این تفریحات شامل موتور سواری و دوچرخه سواری در ساحل می باشد. این تفریحات کیش انفرادی و در محیط باز انجام می شود و خطری برای شما ایجاد نمی کند. گردشگران عزیز باید توجه داشته باشید حتما از ماسک استفاده کنید و ضد عفونی را فراموش نکنید .

 

 

کیش شهری زیبا با تفریحات و جاذبه های گردشگری فراوان می باشد . اگر به دنبال سفری خاطره ساز، تفریحی، تاریخی و… هستید حتما به این شهر زیبا و رویایی سفر کنید تا اوقات خوشی را برای خود و خانواده رقم بزنید البته فراموش نکنید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید وحتما دو دوز واکسن خود را انجام دهید تا خاطرات خوشی از این شهر برایتان باقی بماند .

 

 

یا علی

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.