معرفی بهترین سواحل کیش

معرفی بهترین سواحل کیش

جزیره کیش که در سواحل جنوبی خلیج فارس آرام گرفته است به عنوان یکی از ارزشمندترین جاذبه‌های دیدنی ایران شناخته می‌شود. برای همین ما امروز می‌خواهیم به صورت مجازی سفری به بهترین سواحل کیش داشته باشیم که بهترین جاهای دیدنی این جزیره هستند. به جز گردشگران داخلی، گردشگران چندین کشور از این جزیره دیدن می‌کنند و تعداد آنها در طول یک سال به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد. سفر به این جزیره خیلی راحت‌تر است زیرا مسافران از اخذ ویزا معاف هستند!

کیش در ۱۹ کیلومتری از سرزمین اصلی ایران قرار دارد. از اواخر دهه ۱۹۷۰ جزیره کیش به یک اقامتگاه لوکس و کانون گردشگری تبدیل شد. این جزیره با داشتن تفریحات آبی، هتل‌های مجلل و مراکز خرید مدرن و متعدد، همچنان یکی از بهترین مکان‌های ایران برای لذت بردن از تعطیلات آخر هفته است. در واقع این یک مرکز خرید معاف از مالیات در ایران است.

این جزیره‌ای صاف و بدون تپه و دارای صخره مرجانی است. آب انبار سنتی، ورزش‌های آبی و ساحلی، قنات و حمام قدیمی، پارک آبی اقیانوسی، پارک دلفین‌ها، شهر قدیمی حریره و آکواریوم از مکان‌هایی هستند که می‌توانید در طول اقامت خود در جزیره کیش ببینید و از آنها لذت ببرید. اما ما در اینجا شما را بهترین سواحل این جزیره آشنا می‌کنیم. در سپنجا همراه ما باشید.

برای اجاره سوئیت در کیش روی لینک کلیک کنید.

بهترین سواحل کیش کدامند؟

سواحل کیش از بهترین سواحل تفریحی دنیا هستند و ما در ادامه چند پیشنهاد برای شما داریم:

ساحل میرمهنا یکی از معروف‌ترین سواحل کیش

رفتن به ساحل میرمهنا یعنی حضور در بزرگ‌ترین پارک ساحلی کیش. این ساحل که به عنوان بزرگ‌ترین پارک ساحلی جزیره شناخته می‌شود در بلوار دریا، یکی از مهم‌ترین مناطق تجاری جزیره واقع شده است. این پارک ساحلی بزرگ با مساحتی حدود ۱۰ هکتار از مسجد خاتم الانبیاء(ص) تا میدان جاسک امتداد دارد.

اگر دوست دارید مردم محلی این جزیره را از نزدیک ملاقات کنید و وقت بیشتری با آنها سپری کنید، ساحل میرمهنا پل ارتباطی شما با این مردم خواهد بود. این ساحل از محله‌های توریستی دور است اما در عوض به محله‌های غیر توریستی که محل زندگی مردم محلی جزیره هستند نزدیک است.

اسکله نسبتا بزرگ میرمهنا در وسط این پارک ساحلی با ۴ ایستگاه برای قایق سواری و چهار مکان برای منظره دریا وجود دارد و جالب است بدانید که پارک از محل همین اسکله به دو نیمه فرضی تقسیم می‌شود. فاز اول این ساحل که از بهترین سواحل کیش است از مسجد خاتم النبیاء تا اسکله صیادی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع و فاز دوم از اسکله صیادی تا میدان جاسک که ۶۰۰۰ متر مربع مساحت دارد.

ساحل میرمهنا

ناگفته نماند که این پارک ساحلی بسیار سرگرم کننده است. مثلاً می‌توانید به اسکله‌ها بروید و ماهیگیری کنید یا نه در ساحل دراز بکشید و منظره زیبای لاک پشت‌های دریایی را در زیر نور خورشید تماشا کنید. همچنین می‌توانید در امتداد ساحل قدم بزنید یا در سایه یک آلاچیق استراحت کنید. تفریحات و کارهای جذاب دیگر هم مثل خرید ماهی تازه صید شده در بازار ماهی، کرایه قایق برای گشت و گذار در دریا و شبگردی در ساحل و گوش دادن به موسیقی زنده وجود دارد.

ماهیگیری در ساحل میر مهنا رایگان است و امکان ماهیگیری با قلاب از اسکله وجود دارد. فاز دوم پارک دارای دو زمین بازی برای کودکان، کتابخانه عمومی، بازار عرب، نمازخانه ساحلی، بازار ماهی، مسیر دوچرخه سواری و… است.

ساحل مرجان

ساحل مرجان یکی دیگر از شگفت انگیزترین و بهترین سواحل کیش است. چند لحظه چشمان خود را ببندید و تصویری از آبی بیکران دریا، آفتاب درخشان و سواحل مرجانی را مجسم کنید. این قاب زیبا متعلق به ساحل مرجان جزیره کیش است که بدون شک زیباترین ساحلی است که می‌توانید در جزیره پیدا کنید.

این ساحل زیبا و خیره کننده را می‌توانید در قسمت شرقی جزیره، کنار بازار مرجان پیدا کنید. آب دریا در این قسمت از جزیره به قدری شفاف و تمیز است که دنیای موجودات زیر آب به خوبی نمایان است. وقتی مرجان‌‌ها می‌میرند، توسط امواج به همراه سنگ‌های زیبا، صدف‌ها و همین‌طور حلزون‌های زیبا به ساحل مرجان آورده می‌شوند و این جلوه‌ای خاصی به ساحل می‌بخشد که در هیچ جای دیگری نمی‌توان یافت.

در آب زلال و فیروزه‌ای این ساحل می‌توان موجودات دریایی متنوعی از جمله شقایق‌ دریایی، چتر دریایی، حلزون و مرجان‌ را دید و صدف‌‌ و گوش‌ماهی‌ از سطح آب و کنار ساحل جمع آوری کرد. اینها را می‌توان به بازار مرجان برد و اجناس و سوغات محلی خرید. این ساحل که یکی از بهترین سواحل کیش محسوب می‌شود به دلیل زیبایی بی‌بدیل، به مکانی اید‌آل برای عکاسان و مکانی عالی برای تفریح تبدیل شده است. تماشای غروب و طلوع خورشید در این ساحل می‌تواند تصویری خاطره انگیز از سواحل کیش را در قاب ذهن شما رقم بزند.

ساحل مرجان

تفریحات متنوع و هیجان انگیز این ساحل مرجانی شامل طیف گسترده‌ای از ورزش‌های آبی از جمله جت اسکی، شاتل و پاراسلینگ، غواصی و تفریحات دیگر از جمله دوچرخه سواری در پیست دوچرخه سواری کیش، استراحت در سایه آلاچیق‌های ساحلی، کافی‌شاپ‌گردی و… می‌شود. این پارک علاوه بر کافی‌شاپ و فودکورت امکاناتی دیگری چون رستوران، بوفه و سرویس بهداشتی هم دارد. همچنین چند مورد ازهتل‌های معروف کیش مانند داریوش و پارمیس نیز در نزدیکی آن قرار دارند.

منبع: https://sepanja.com/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%ad%d9%84-%da%a9%db%8c%d8%b4/

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.