معرفی باغ پرندگان کیش

معرفی باغ پرندگان کیش

شاید با شنیدن عبارت باغ پرندگان ذهنتان به سمت و سوی شهر های تهران یا اصفهان روانه بشود ولی این بار می خواهیم با معرفی منحصر به فردترین باغ پرندگان در ایران و حتی در خاورمیانه، جاذبه های گردشگری بیشتری را معرفی کرده باشیم.

باغ پرندگان کیش بی نظیر ترین باغ پرندگان در منطقه خاورمیانه است، که لقب را مدیون. داشتن دو محوطه جداگانه برای پرندگان که عبارت است از پرندگان محبوس و پرندگان آزاد با ما همراه باشید تا با معرفی بیشتر بخش های مختلف این مجموعه مقصد های جدیدی را برای گردشگری در جزیره زیبای کیش به ارمغان بیاوریم.

باغ پرندگان کیش

معرفی باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش یک مجموعه حدود سه هکتاری است؛ که در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1380 شروع کرده است و با نگهداری تقریبا شصت پرنده از گونه و تبار های مختلف امریکایی، آفریقایی، آسیای و ارو عالوه بر آن پایی در حال پذیرش بیش از 500 گردشگر در طول روز می باشد. عالوه بر آن این مجموعه تنها مجموعه ای است که با در بر داشتن بخش نگهداری از دلفین بی نظیر بودن خودش را یک بار دیگر به نمایش می گذارد.

از آنجایی که برای شبیه سازی زیست بوم پرندگان، انواع درخت ها و گیاهان متنوع کاشته شده است، شاهد خلق طبیعت بسیار چشم نوازی هستیم که قدم زدن در داخل این مجموعه را به قدم زدن در جنگل های آزاد شبیه کرده است.

باغ پرندگان کیش

بخش های مختلف باغ پرندگان کیش

این باغ دارای دو بخش کاملا مجزا از هم است. بخش های باغ پرندگان عبارت است از بخش پرندگان داخل قفس و بخش پرندگان آزاد

بخش پرندگان داخل قفس

شاید در قفس نگهداری شدن پرندگان فکرتان را کمی مشغول کند ولی به نیمه پر لیوان نگاه کنید و اجازه دهید این محیط سرسبز و شبیه سازی شده به جنگل توجهتان را جلب کند، پیاده یا با اتوبوس های قطاری با هرکدام که دلتان می خواهد می توانید این مسیر را طی کنید. ولی به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه هر چه بیشتر از این پرندگان شگفت انگیز که قاره های مختلفی مثل استرالیا و آفریقا گردآوری شده اند لذت ببرید گزینه پیاده مسیر را پیمودن را انتخاب کنید.

البته ناگفته نماند که علاوه بر لذت بردن از پوشش گیاهی هیجان انگیز و چشم نواز پیرامون پرندگان بر روی قفس پرندگان اطلاعات مفید و کاملی مانند زیست بوم پرندگان، نوع تغذیه و خصوصیات هر پرنده نوشته شده است و با بازدید از این بخش می توانید اطلاعات تازه و جالبی را در مورد هر پرنده که در این مجموعه قرار دارد کسب کنید جالب است بدانید که گاه گاهی این پرندگان کارهای عجیب و خنده داری می کنند که نباید از آن ها غافل شد. دلیل قرار گرفتن آن ها در قفس ممکن است این باشد که آزاد بودنشان موجب خطر برای بازدید کنندگان باشد و یا اینکه از مجموعه فرار کنند.

بخش پرندگان آزاد

بخش پرندگان آزاد

حال که قدم زدنمان از بخش پرندگان داخل قفس تمام شد، می رسیم به بخش تقریبا دو هکتاری این مجموعه که اختصاص به پرندگان آزاد دارند

همانطور که از اسمش پیداست دیگر خبری از قفس و پرندگان زندانی شده در آن نیست و در حال حاضر با پرندگانی که کمال آزاد و رها هستند و مانند طبیعت اولیه خودشان زندگی می کنند روبه رو هستیم، دیگر پرندگان به دور از دسترس بازدیدکنندگان و گردشگران نیستند و آزادانه می توانیم آن ها ببینیم و حتی لمس شان کنیم و که نکته جالب اینجاست که این پرندگان آنچان ترسی هم از بازدید کنندگان ندارند. این یعنی یک تیر و دو نشان هم می توانید از فضای بکر و شگفت انگی محیط باغ پرندگان لذت ببرید و هوایی تازه کنید و هم آزادانه با پرندگان ارتباط برقرار کنید.

گونه های مختلف پرندگان، باغ پرندگان کیش

در این باغ از حدود شصت نوع مختلف پرنده نگهداری می شود از جمله پرندگانی که از قاره های مختلف آورده شده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد: انواع طاووس ها، طاووسک، انواع گونه های قو، انواع لک لک های مارابو و سدلبرد، فلامینگو، انواع درناهای تاج دار، پلیکان های پا سفید و خاکستری، انواع طوطی های سبز، قرقاول چینی، کاسکو، ماکائو، کاکاتو آلبا، پنگوئن های پا سیاه، مرغ شاخدار، توکان و …که فقط بخشی از این مجموعه بسیار زیبا را می سازد.

برای ماندگار و ثبات و پایداری نژاد بعضی از این گونه های در حال انقراض محافظت های ویژه ای صورت می گیرد. در ادامه می خواهیم اطلاعات بسیار کوتاهی راجع به برخی گونه های پرندگان نگهداری شده در باغ پرندگان کیش به شما عزیزان بدهیم.

پنگوئن پا سیاه باغ پرنگان کیش

پنگوئن های پا سیاه

یکی از شگفتی های این باغ دارا بودن چنین گونه هایی است شاید بپرسید چرا ؟ چون که زیستگاه اصلی این نوع پرنده مناطق سردسیر است ولی با ایجاد شرایط مطلوب زیست بومی برای این گونه بامزه که با راه رفتن خنده دار خودش لحظات دلنشینی برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورد نگهداری آن فراهم شده است.

پیلا پیلا باغ پرندگان کیش

پیالا پیالا

پیالا پیالا در گروه توکان ها قرار می گیرد، توکان پرنده ای مشکی رنگ می باشد که بخش گلوی آن سفید رنگ یا رنگی دیگر می باشد و دارای منقاری بزرگ و رنگی می باشد که زیبایی بسیار منحصر به فردی به آن بخشیده است و این پرنده را خاص و جذاب کرده است این پرنده ی زیبا، آرام، مهربان، باهوش و بازیگوش توجه افراد را به خود جذب می کند.

آیا حیوانات دیگری به جز پرندگان زیبا را می توان در این باغ پیدا کرد؟

در باغ پرندگان علاوه بر وجود انواع مختلف و متنوع و زیبای پرندگان ، حیوانات مختلفی نیز زندگی می کنند که بازدید از این باغ را برای شما و عزیزانتان جذاب تر و دلنشین تر می کند، وجود حیواناتی مثل تمساح گاندو یا همان پوزه کوتاه که تنها کروکودیل بومی منطقه پاکستان و ایران است، آهو ها، میمون ها ،مارمولک ها و مار ها شما را به شگفت وادار خواهد کرد، در این باغ دیدن میمون های بازیگوش و آهوهایی که دسته ای حرکت می کنند و مدام در حال غذا خوردن هستند، جلوه ای خاص و ویژه به خود داده است. 

آدرس و شماره تلفن باغ پرندگان کیش

استان هرمزگان، جزيره كيش، بلوار مرجان، مجموعه تفریحی پارک دلفیناریوم

شماره تماس: ۴۴۴۵۲۳۷ ۰۷۶۴

ساعات بازدید از باغ پرندگان کیش

ساعت بازدید باغ پرندگان کیش: 18 الی 20
ساعت کاری پارک دلفیناریوم: 16 الی 20

قیمت بلیط باغ پرندگان کیش

قیمت بلیط این باغ برای افراد باالی ۴ سال، ۱۸۰ هزارتومان و برای افراد ۲ تا ۴ سال، نیم بها و برای افراد کمتر از ۲ سال رایگان است.

قیمت پارک دلففیناریوم ۹۷ :۱۴۰۰۰۰ تومان
قیمت پارک دلفیناریوم ۹۸ :  ۱۶۰۰۰۰ تومان تا ۱۸۰۰۰۰ تومان

کلام آخر 

ما در این مطلب از کیش بریم سعی در بیان مطالبی در مورد معرفی باغ پرندگان کیش و امکانات رفاهی و انواع گونه هایی که در این محل زندگی می کنند بودیم تا شما با آگاهی کامل از این مکان بازدید کنید اگر چه این مطلب برای شما مفید واقع شده است خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات خودتان را برای ما ارسال کنید.

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.