معرفی کارتینگ کیش

معرفی کارتینگ کیش

کیش سرزمین تفریحات متفاوت و رنگارنگ است و با سفر به این جزیره دیدنی شما ساعتی را بدون سرگرمی نخواهید گذراند. خیلی از تفریحات برای نخستین بار در کیش مورد استفاده قرار گرفتند و بعد از آن به علت استقبال تعداد زیادی از گردشگران در سایر شهرها نیز به کار گرفته شده اند. کارتینگ کیش از جمله این تفریحات ورزشی می باشد. کارتینگ این جزیره دارای پیستی به طول ۸۰۰ متر است که بزرگترین پیست خاورمیانه محسوب می شود. در این مقاله از کیش بریم شما را به طور کامل با این مجموعه آشنا خواهیم کرد و سعی می کنیم از تمام جوانب آن را بررسی کنیم؛ پس با کیش بریم همراه باشید.

کارتینگ چیست؟

کارتینگ نوعی تفریح ورزشی است که مبدا آن آمریکاست. این ورزش نوعی ورزش موتوری با خودروهای چرخ‌ باز به شمار می رود، خودروهایی که چرخ آنها بیرون از بدنه و گلگیرها قرار گرفته باشد در اصطلاح چرخ‌ باز نامیده می شوند.

خودروهای چرخ باز کارتینگ دارای چرخ هایی کوچک، فرمانی کوچک و صندلی کوچک هستند. این خودروها در اصطلاح کارت خوانده می شوند و این ورزش هم با توجه به نام خودروهایش، کارتینگ نام گذاری شده .

خودروهای کارتینگ در بدترین وضعیت و با نهایت سرعت، فقط ممکن است دور خود بچرخند یا از مسیر منحرف شوند و هرگز واژگون نمی‌شوند.کارت ها به صورت تک سرنشین طراحی می‌شوند. نمونه‌های دونفره تنها برای آموزش رانندگی در پیست می باشند و در پیست های کارتینگ کودکان نیز معمولا کارت ها دو نفره هستند.

معرفی کارتینگ کیش

معرفی کارتینگ کیش

پیست کارتینگ کیش پیشگام بودن در ایران، با 23 سال تجربه در سال 1378 به کوشش ساسان جیربندی، به عنوان اولین و بزرگترین پیست کارتینگ در ایران شروع به فعالیت کرد.

آقای ساسان جیربندی نخستین وارد کننده و سازنده پیست موتورهای ATV علاوه بر آن ماشین های باگی در ایران می باشند، و پیست کارتینگ کیش به پنهای 800 متر و عرض 7 متر، هم اکنون با دارا بودن عنوان بزرگترین پیست کارتینگ مشغول فعالیت است.

چرا به کارتینگ کیش بروید؟

یکی از اهمیت دار ترین ویژگی‌ های کیش بهره‌ مندی از انواع گوناگون تفریحات مدرن می باشد که در کنار جاهای دیدنی کیش، مثل آکواریوم کیش، باغ پرندگان کیش، شهر زیر زمینی کاریز و…شما را به سوی خود جذب می کند که به این جزیره زیبا مسافرت کنید. در کیش چندان آثار باستانی و تاریخی خاصی را نمی توان یافت کرد؛ بیشتر تفریحات هم آبی می باشند مثل جت اسکی، اسکی روی آب و غواصی.

اگر علاقه مند به سرعت هستید اسکوتر های برقی با سرعت نه چندان زیادشان شما را راضی نخواهند کرد، بلکه باید کارتینگ کیش را امتحان کنید تا معنی واقعی سرعت و هیجان را ک جا تجربه کنید.

معرفی کارتینگ کیش

آشنایی با ماشین های کارتینگ کیش

ماشین‌ های این پیست به دو دسته کلی تقسیم می‌ شوند، که می خواهیم در ادامه به آن ها اشاره کنیم همچنان با ما باشید.

یک دسته از این ماشین ها به اسم ای تی وی یا به عبارتی ماشین های چهار چرخه که حتی پستی و بلندی مسیر و شیب و خیز آن مانع این ها نمی شوند و برای راندن این نوع از خودرو ها نیاز چندانی هم به آموزش ندارید

دسته دوم از خودرو های کارتینگ کیش که گوکارت ها معروف اند و خودرو های مخصوص کارتینگ می باشند.

انواع گوکارت کارتینگ کیش

کارتینگ کیش دارای سه نوع کوگارت می باشد

  • کوگارت‌های آموزشی سی سی با حجم موتور ۱۴۰ با حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • کوگارت‌های مینی سی سی با حجم ۱۲۰ و حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر
  • کوگارت‌های دو موتوره ۴۰۰سی سی  و حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت

ناگفته پیداست این کوگارت ها با هم تفاوت های بسیاری دارند و به عنوان مثال کوگارت دو موتوره را فقط به افرادی مجوز رانندگی می دهند که آزمون های اولیه پیست را به خوبی بگذراند؛ این بدین معناست که شما برای استفاده از این نوع کوگارت بایستی حداقل چند جلسه آموزش ببینید

معرفی کارتینگ کیش

پیش نیاز رانندگی داخل کارتینگ کیش

جالب است بدانید که داشتن گواهی نامه و بلد بودن رانندگی در اینجا به هیچ دردی نمی خورد آری برای راندن ماشین های سی سی بالای بایستی حتما دارای گواهی نامه شهری باشید ولی این گواهی نامه برای راندن ماشین های داخل پیست کافی نیست و حتما باید مهارت های لازم آن را کسب کنید که مربی داخل پیست به شما تمام مهارت های مورد نیاز را طی چند جلسه آموزش منتقل خواهند کرد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای کارتینگ کیش

  1. داشتن حداقل قد 140  سانتی متر برای تمام سنین
  2. دارا بودن حداقل 10 سن و به بالا
  3. برای افراد زیر 16 سال حضور قیم یا والدین الزامی می باشد
  4. حداکثر وزن پذیرفته شدن 90 کیلو می باشد
  5. عدم بارداری برای بانوان
  6. نداشتن جزئی ترین جراحت یا بیماری زمینه ای و آسیب بدنی

دیدنی های اطراف کارتینگ کیش

در ادامه این مقاله از کیش بریم به بررسی جاذبه های دیدنی اطراف کارتینگ کیش که حدود یک الی دو کیلومتر با کارتینگ کیش فاصله دارند می پردازیم.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش

جزیره کیش دارای بهترین سواحل کیش است که یکی از یکی زیباتر در یکی از اصلی ترین سواحل جزیره کیش اسکله تفریحی کیش در شرقی ‌ترین بخش جزیره‌ کیش قرار دارد. برای دسترسی به‌ این اسکله تفریحی، باید خیابان سنایی و بلوار دریا را طی کنید.

نشانی:جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، اسکله تفریحی کیش.

بولینگ مریم

بولینگ مریم

مرکز تفریحی بولینگ مریم در خیابان سنایی قرار دارد. تفریحات و امکاناتی مثل استفاده از بولینگ، بیلیارد، بهره مندی از وسایل باشگاه پرورش اندام و دسترسی به‌ کافی ‌نت را دارا می باشد.

نشانی: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، بولینگ مریم

پارک کیبل اسکی آکواریوم

پارک کیبل اسکی آکواریوم از جمله جذاب‌ ترین و مهیج ترین مکان های دیدنی استان هرمزگان در جزیره کیش می باشد و دارای عنوان بزرگ ترین پارک ویژه کیبل اسکی (تجربه اسکی کابلی روی آب) در دنیا می باشد.

نشانی: جزیره کیش، ساحل شرقی، خیابان پروین

مسیر دوچرخه سواری ویژه کیش 

مسیر دوچرخه‌سواری

مسیر دوچرخه‌ سواری کیش یکی از جذاب ترین و با مسافت ترین پیست‌ های دوچرخه‌ سواری کشور به حساب می آید. از جمله نکاتی که این مسیر را منحصر به فرد کرده است و باعث جذب مخاطب و محبوبیت آن می شود وجود ایستگاه های پربازدید مثل ساحل مرجان، اسکله تفریحی است.

نشانی:جزیره کیش، موازات جاده جهان

آدرس کارتینگ کیش

نشانی: جزیره کیش، میدان امیرکبیر، بلوار خلیج فارس، روبه‌روی هتل دریا.

سوئیت های زیادی در سرتاسر جزیره کیش موجود است که می توانید در عرض چند دقیقه اجاره سوئیت در کیش را به راحتی رزرو کنید.

هزینه و ساعات کار کارتینگ کیش

تهیه بلیط کارتینگ کیش برای هر نفر 37هزار تومان است. هزینه استفاده از کارت‌ های تک موتوره به‌مدت 6 دقیقه 30 هزار تومان می باشد؛ اگر علاقه به راندن این نوع از کارت‌ ها را برای 10 دقیقه هستید بایستی 40 هزار تومان پرداخت کنید

این مجموعه از ساعت 19 تا ساعت 1 بامداد مشغول فعالیت و ارائه خدمات به مسافران عزیز می باشد.

کلام آخر

کارتینگ کیش یک نمونه دیگر از جاذبه های منحصر به فرد کیش است که برای اولین نیز در این جزیره فعالیت خود را آغاز کرد. در این مقاله از کیش بریم به بررسی ابعاد و جوانب مختلف این این پیست ماشین سواری پرداختیم . برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری کیش به مقالات کیش بریم مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.