بهترین تفریحات کیش از نظر مسافران

بهترین تفریحات کیش از نظر مسافران

با نزدیک شدن به ایام تعطیلات، همه در جست و جوی مکان های تفریحی برای سفری به یادماندنی هستند. یکی از بهترین گزینه ها، جزیره کیش می باشد که مطمئنا اگر قبلا سفر کرده باشید یا از کسی که سفر کرده سوال کنید، از هیجانات و شور وشوق و لذت وصف ناپذیر، چنان تعریف خواهد کرد که شمارا علاقمند به سفری در خلیج فارس می کند.بعد از رفتن و گشت و گذار دلتان به ترک نگین خلیج فارس نخواهد آمد.سوال بسیاری از گردشگران در رابطه با تفریحات چیست؟ بهترین تفریحات کیش از نظر مردم کجاها است؟ تفریحات پرطرفدار و پیشنهادی از نظر مسافران چیست؟

باتوجه به فراوانی تعداد تفریحات در کیش، اگر زمان زیادی در برنامه ریزیتان برای سفر گذاشته اید؛ پس قطعا به همه ی تفریحات زمان کافی خواهید داشت ولی اگر زمان کافی نداشته باشید، به دنبال تفریحاتی می گردید که از نظر مردم و کسانی که قبلا تجربه کرده باشند، جزء بهترین ها باشد. دلیل محبوب بودن جزیره کیش را از نظر آب و هوایی و تاریخچه بررسی می نماییم.

بهترین و هیجان انگیز ترین تفریحات جزیره کیش

تاریخچه جزیره کیش

یکی از جزیره های خلیج فارس که در استان هرمزگان قرار دارد، کیش است. از زمان هخامنشیان تحت سلطه ایران بوده و در زمان سلجوقیان، به یکی از بزرگترین مراکز تجاری خلیج فارس تبدیل شد.

آب و هوای جزیره کیش

کیش، در منطقه ای گرم و خشک قرار دارد که در تابستان آب و هوای گرم و در زمستان معتدل و ملایم میباشد.

بهترین تفریحات آبی و غیر آبی

تفریحاتی که نباید از دست بدهید و هر گردشگری باید ببیند چیست؟

بخش بزرگی از تفریحات که در سفر به دریا و آلاچیق، مرکز خرید، همچنین دارای اسکله ای برای ماهی گیری است. اولین گزینه برای تفریح ساحلی که امکان دوچرخه سواری در امتداد حاشیه ساحل وجود دارد و در شمال جزیره کیش و میدان جاسک قرار دارد. زیبا ترین و جذاب ترین ساحل مرکزی برای تفریح همراه خانواده که دارای انواع تفریحات آبی همچون بنانا و…است.

ساحل مرجان

ساحل صخره ای در جنوب شرقی کیش قرار دارد.امکان غواصی در این ساحل وجود دارد که  مسافران زیادی برای تجربه غواصی  و مشاهده ماهی های رنگارنگ، زینتی، عروس دریایی، شقایق دریایی و….جذب می کند. امکان دوچرخه سواری کنار ساحل، مرکز خریدهای بسیار، هتل هایی در کنار ساحل برای اسکان ، رستوران هایی که غذاهای دریایی سرو می کنند و… از جمله امکانات این ساحل است.

ساحل سیمرغ

ساحل سیمرغ ،جاذبه ای گردشگری، مکانی باصفا که ممکن است حتی چند ساعتی غرق تماشای ساحل شوید. دلیل انتخاب نام آن، مجسمه و تندیسی است که در این ساحل قرار دارد.

ساحل اسکله تفریحی

اسکله به خصوص در شب ها ، تصویری پرشور و هیجان و چراغانی دارد که مسافرانی را جذب میکند.اسکله در هر ساعت، بازدید کننده های زیادی دارد اما در ساعات غروب بازدیدکننده ها افزایش می یابد.قایق سواری، اکواریوم، موسیقی زنده و… امکانات این اسکله است.

ساحل کشتی یونانی

جاذبه ای تفریحی و تاریخی است. دلیل جذب گردشگران و استقبال زیاد مردم، به گل نشستن این کشتی است. دارای امکانات زیاد مانند رستوران، هتل هایی با کیفیت عالی، عکاسی کنار کشتی و…است.

غواصی

غواصی، جزء ورزش هایی هست که مورد استقبال قرار گرفته وبهترین مکان برای غواصی، جزیره کیش است.غواصی از تفریحات به یادماندنی زیر دریا است که از کنار ماهی های رنگارنگ و انواع گونه های دریایی و لاک پشت هاو…..عبور می کنیم.

پاراسل

پاراسل، قدمت طولانی دارد؛ به طوری که در سال 1962 چتر نجات صعودی، اختراع و بعدا به پاراسل معروف شد؛ ولی در ایران چند سالی هست که مشهور شده  و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. چتری دارای طناب به قایق وصل است که با حرکتش ارتفاعی به خود می گیرد و دارای هیجانی وصف ناپذیر است.

پارک دلفین

یکی از جذاب ترین حیوانات که هوش بسیار بالایی دارند، دلفین ها هستند. دراین پارک، دلفین ها هنرنمایی می کنند وهرساله، گردشگران زیادی به بازدید از این پارک تفریحی می آیند. در این پارک، نه تنها دلفین بلکه پرندگان، پنگوئن ها و….وجود دارد.

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز، به معنای آب روان در زیر زمین یا قنات می باشد. این اثر تاریخی ارزشمند، دارای قدمتی 2500 ساله است که شهرت جهانی یافته که علت آن: پوشیده شدن سقف از صدف و مرجان و ایجاد فسیل که اثری منحصر به فرد است. گردشگران ایرانی و خارجی، هرساله به بازدید این اثر دیدنی و جذاب سفر می کنند. دارای رستوران، عکاس خانه و فروشگاه صنایع دستی است. از عجایب و ویژگی هایش:

-هوای معتدل و خنک در تابستان-مرجانی بودن جریان آب شیرین-خاک آن خاصیت درمانی دارد

شاتل

شاتل سواری، یکی از تفریحاتی است که طرفدار زیادی بین مردم پیدا کرده و به صورت دسته جمعی و خانوادگی امکان پذیر است. سوار تیوپ شده و بوسیله قایق سطح آب کشیده میشود و هیجان و شور و شوق فراوانی به همراه دارد.

اسکوتر زیر دریایی

اسکوتر زیر دریایی، همانند غواصی می باشد و برای کسانی که از غواصی به تنهایی می ترسند و نمی توانند تجهیزات غواصی را حمل کنند، مناسب است. مورد رضایت گردشگران زیادی واقع شده است.نیازی به بلد بودن شنا نیست؛ مربی شما را همراه می کند افراد دارای فشارخون و دیابت، نباید سوار بشوند.

فلای بورد

اگر بخواهیم هیجانی ترین تفریح را بگوییم، نوعی ورزش که نیاز به تعادل دارد و انواع حرکات نمایشی را می توان انجام داد،فلای بورد است.برای افرادی که اهل هیجان هستند و دوست دارند ارتفاع بالای آب را تجربه کنند مناسب است.

سخن آخر

دراین مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد بهترین تفریحات از نظر مردم را جمع آوری کرده و در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید در سفرتان به جزیره کیش، بهترین تفریحات را تجربه کنید؛ چرا که تفریحات جزیره کیش در مقایسه با تفریحات خارجی بهترین گزینه است. هرچقدر امکانات زیاد و پبشرفته باشد، طرفدار زیادی خواهد داشت.

 

 

 

درباره “بهترین تفریحات کیش از نظر مسافران” بیشتر بخوانید:

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.