یکی از دغدغه های سفر رفتن حاضر کردن چمدان و ساک است که باید نسبت به مقصد سفرمان به انتخاب نوع لباس و پوشش توجه کنیم، زیرا اگر لباسی که مناسب آب و هوا و فرهنگ  آن منطقه یا شهر نباشد باعث می شود تا در زمان سفر اذیت شویم. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا در زمان سفر به کیش در فصول مختلف سال به شما در انتخاب پوشش و آماده کردن چمدان همراهی کنیم. همیشه باید توجه داشته باشیم که در چه فصلی و با چه آب و هوایی همراه هستیم تا با در نظر گرفتن این موارد پوشش و لباس های خود را انتخاب کنیم.

لباس مناسب برای سفر کیش در فصل بهار:

جزیره کیش در فصل بهار که ایام تعطیلات نوروز است به تعداد بسیار زیادی مسافر در خود جای می دهد. در این فصل از سال دمای هوای کیش کمی به سمت گرمی می رود و روز های گرم و شب های نسبتا خنک دارد. گرمای هوای کیش نشان دهنده این است که نیازی به برداشتن لباس های گرم و ضخیم نیست. در کیش به دلیل داشتن هوای گرم و آفتاب سوزان حتما از کرم ضد آفتاب و عینک های آفتابی استفاده شود. استفاده از کفش های تابستانی مانند صندل بسیار مناسب است تا پای شما که قلب دومتان نیز هست در این سفر راحت و آسوده باشد. بهتر است در فصل بهار وقتی به کیش سفر می کنید از لباس های روشن با جنس نخی و نازک استفاده شود. بانوان بهتر است از دامن ها یا مانتو های گشاد نخی و آقای از تیشرت ها یا پیراهن های نخی و سبک استفاده کنند. دلیل استفاده از رنگ روشن در لباس ها به این خاطر است که رنگ های تیره و مشکی گرما را به خود جذب می کنند و باعث اذیت شدن در زمان مسافرت می شوند. و توجه به این نکته داشته باشید که شب های کیش در فصل بهار کمی خنک است و اگر فردی هستید که به خنکی هوا و سرد شدن هوا حساس خواهید بود حتما در شب هنگام بیرون رفتن همراه خود سوی شرت نازک نیز داشته باشید.

لباس های مناسب در تابستان های گرم کیش:

با آمدن تابستان آب و هوای ایران به اوج گرمای خود می رسد، بخصوص جنوب ایران و جزیره کیش. هوای تابستان جزیره کیش گرم و شرجی است که اگر بخواهیم این شهر یا جزیره را برای سفر های خود انتخاب کنیم بهتر است به نوع پوشش و آماده کردن چمدان دقت کافی را داشته باشیم که در زمان رسیدن به کیش و ماندن در آن جا اذیت نشویم. معمولا مکان های گردشگری یا تفریحی و هتل های کیش با اطلاع به این نوع آب و هوا از کولر گازی های با کیفیت استفاده می کنند اما برای آسودگی و راحت بودن در این جزیره از لباس های روشن، گشاد و نخی استفاده کنید و از لباس های پلاستیکی و تنگ جدا خودداری فرمایید. لباس مناسب سفر به کیش در فصل تابستان برای خانم ها می تواند ساحلی و مانتو های گشاد روشن و برای آقایان، تیشرت های خنک و نخی و شلوارک باشد. جزیره کیش، یکی از بهترین دریا و ساحل ها را دارد که افراد را تحریک می کند تا در آن دریای تمیز و شفاف شنا کند. پس مایو و لباس های شنا فراموش نشود. بهترین کفشی که می توان در کیش پوشید صندل  یا دمپایی است که پا های شما در این گرما کیش اذیت نشود. اغلب مردان در کیش از لباس های آستین کوتاه استفاده می کنند و از تفریحات آبی جزیره کیش لذت می برند که اگر از ضد آفتاب استفاده نکنند باعث آفتاب سوختگی می شود.

 لباس های مناسب سفر به کیش در فصل پاییز:

اگر شما فردی هستید که از گرما و دمای بالا هوا نا راضی هستید بهتر است در فصل پاییز به کیش مسافرت کنید. در اوایل فصل پاییز کیش همچنان گرمای خود را دارد. پس اگر در اوایل پاییز به این جزیره سفر می کنید بهتر است مایو و لباس شنای خود را به همراه داشته باشید که در این زمان از سال، پاییز بسیار برای شنا و تفریحات آبی مناسب و لذت بخش است. در اواسط و اواخر پاییز چندان نیاز به کاپشن و پالتو های ضخیم نیست، همین که سویشرت و کاپشن های پاییزی نازک با خود به همراه داشته باشید کافی است. با نزدیک شدن به فصل سرد زمستان، درصد رطوبت  هوای کیش افزایش می یابد و شدت و تعداد باران های پاییزی بیشتر می شود و کمتر کسی از قدم زدن در زیر باران های پاییز می گذرد. پس چتر و بارانی های نازک از جمله ضرورت های سفر به کیش در فصول سرد به خصوص فصل پاییز است.

لباس مناسب برای خانم ها برای سفر به کیش در فصل پاییز:

با لباس هایی مانند؛ پیراهن ساحلی، شومیز، کفتان، مانتو و شلوار های گشاد و شال های نخی از جمله لباس هایی هست که برای بانوان در فصل پاییز، در جزیره کیش مناسب است. با این موارد هوا در داخل لباس ها جریان دارد و در هوای شرجی کیش کمتر تعریق می کنند. در چمدان هر خانم خوش پوش و شیکی مواردی مانند؛ صندل، دمپایی، کلاه های حصیری و عینک آفتابی پیدا می شود که در کیش با لباس های خود آن ها را ست کند. در اواخر فصل پاییز که به آب و هوای زمستان و سردی آن نزدیک می شویم، پوشیدن لباس های جین کاغذی و کفش های اسپرت نیز میتوان انتخاب مناسبی برای چمدان های سفر به کیش باشد. اگر در فصل پاییز به کیش می روید و علاقه به کفش های اسپرت و کتان دارید حتما از کفش های کتانی پارچه ای استفاده کنید تا از گرمای احتمالی کیش پاهایتان اذیت نشود.

لباس های مناسب برای آقایان در فصل پاییز و سفر به کیش:

آقایان بهتر است در سفر به کیش از تیشرت ها، پلو شرت ها و شلوارک های بلند در نظم چمدان های خود قرار دهند. با توجه به کاهش دما در اواخر فصل پاییز از موارد منعطف تری مانند؛ لباس های جین کاغذی و کتان استفاده کنند. استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک های آفتابی با طرح های بزرگ از پوست و چشمان شما را در مقابل اشعه های مضر نور آفتاب محافظت می کند.

استفاده از لباس های مناسب در فصل زمستان کیش:

کیش به دلیلی بودن در منطقه جنوبی کشور ایران، همیشه از آب و هوای نسبتا گرم برخوردار بوده و نباید این انتظار را از فصل زمستان کیش داشت که آب و هوایی سرد و طاقت فرسا را برای ما رقم بزند. پس ب این نتیجه در فصل سرد سال هم در کیش می توان از لباس های راحت و گشاد و نازک هم استفاده کرد. بهتر است برای شب های خنک کیش از بارانی ها یا کاپشن های نازک در چمدان های مسافرتی خود میان باقی لباس ها بگنجانند.

لباس های مناسب مسافرت به کیش در فصل زمستان برای خانم ها:

این فصل از سال در کیش نه خبری از گرمای سوزان است و نه سرمای سوزان، پس دست ما در انتخاب لباس برای مسافرت به کیش بازتر است و می توانیم راحت تر و به طور دلخواه لباس های مسافرتی خود را انتخاب کنیم. لباس های اسپرت به نوبه خود در مسافرت ها شیک و مناسب است پس در استایل و لباس های خود از آیتم های اسپرت استفاده کنید. ترکیب انواع شلوارهای جین بگ، مام استایل و مام فیت به همراه شومیز ها یا مانتو های اسپرت و کفش های کتانی بسیار زیبا و کاربردی است.

لباس های مناسب مسافرت به کیش در فصل زمستان برای آقایان:

پیراهن، تیشرت ها و بلوز های آستین بلند به همراه شلوار های جین و کتان بسیار محبوب بوده و سلیقه ی تمامی افراد نیز هست. در فصل زمستان برخلاف دیگر فصول سال پوشیدن صندل توصیه نمیشود بلکه با استایل اسپرت، استفاده از کفش های پوشیده و کتان انتخاب بهتری است.

در نهایت

اگر قصد سفر به کیش را دارید و پوشش لباس خیلی برای شما مهم و حیاتی است از این مقاله و مطالب استفاده کرده و خوب مطالعه کنید تا در سفر به کیش زیاد اذیت نشوید. وب سایت کیش بریم با تمام توان تلاش خود را کرده تا کاربران و گردشگران محترم با آسودگی خاطر و آرامش در ایام تعطیل و غیر تعطیل از سفر خوبی بهره مند شوند.

اشتراک گذاری

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.