از مکان های محبوب برای سفردر بین ایرانیان، سفر به جزیره زیبای قشم است، اما به راستی چه زمانی می تواند با سفر به این جزیره خاطره ای رویایی و دلچسب را برایمان بسازد؟ در ادامه به بهترین زمان برای سفربه قشم می پردازیم.

سفربه قشم

برای نهایت استفاده از سفر، باید بهترین زمان برای سفر به قشم را بدانید، چرا که هر مسافری از سفر خود هدف خاص خودش را دارد.

سفر به قشم از نظر آب و هوا در بهار

فصل بهار جزو ارزانترین فصل های سفر به قشم نمی باشد، اما هوای جزیره بسیارمطبوع  خواهد بود، با فرا رسیدن عید نوروز، اکثر ما ایرانیان به دل جاده می زنیم، جزیره زیبای قشم یکی از مکان هایی است که هرساله مسافران زیادی را درتعطیلات نوروز به خود مهمان کرده.

در فروردین دمای میانگین قشم به میانگین 20 درجه سانتی گراد و نهایتا 24 درجه سانتی گراد می رسد، و فرصت بازید ازجاذبه های قشم، لذت از تفریحات دریایی و گشت گذار وجود دارد، اما به دلیل شلوغ بودن من است نتوانید به این تفریحات بطور کامل بپردازید.

اما با رسیدن به خردادماه و بالا رفتن درجه هوابه 30 درجه سانتی گراد بازدید از قشم را کمی سخت می کند واگر دوس دارید در زمان خلوت قشم سفر کنید می تواند این زمان انتخاب خوبی باشد.

دمای متوسط و آب و هوای قشم در تابستان

فصل تابستان که از تیرماه  آغاز می شود،  آب و هوای جزیره قشم به بالاترین درجه و بین 34 تا 38 درجه سانتی گراد می رسد، اگر با رطوبیت و گرما مشکل ندارید بهترین فصل برای سفر اقتصادی، گشت و گذار در جزیره وخرید اجناس با قیمت مناسب فصل تابستان باشد.

این فصل می تواند از نظر دریانوردی در سواحل زیبای قشم باشد، از جاذبه های گردشگری قشم: دره رنگین کمان و پارک ژئو، قلعه پرتغالی ها که ممکن است، گشتن در این مکان ها را در این فصل از شما بگرد اما تابستان فصل حراجی ها و تخفیف های خوبی در مرکز خرید قشم محسوب می شود که این موضوع بسیار هیجان انگیز است، و در نهایت به هدف شما بستگی دارد که هدف شما از سفر به قشم چیست.

آب و هوای قشم در پاییز و زمستان

درفصل پاییز دمای هوای قشم بسیار کاهش پیدا کرده و خبری ازگرمای طاقت فرسا نیست، با شروع پاییز، میانگین دمای هوا در قشم به 25 درجه سانتی گراد می رسد و آب و هوای مطبوعی برای گشت و گذار در قشم فراهم می سازد.

در زمستان نیز میانگین دمای هوا در قشم از 13 درجه تا 18 درجه سانتی گراد متغیر است، و از 24 درجه سانتی گراد فراتر نمی رود، بسیاری از افراد معتقدند که بهترین فصل سفر به جزیره قشم، پاییز و زمستان بوده زیرا هم آب و هوای خوبی را تجربه خواهید کرد، و هم شلوغی نوروز را در پی نخواهد داشت.

بهترین زمان سفر به قشم برای خرید

یکی از اتفاقاتی که باعث شد این جزیره پیشرفت کند، تبدیل این جزیره به منطقه آزاد بود، این اتفاق باعث رونق خرید و فروش و تجارت در این منطقه شد که همین امر موجب به افتتاح مراکز خرید زیادی در قشم شد، بسیاری از گردشگران برای خرید اجناس متنوع و گوناگون و ارزان تر تصمیم می گیرند به جزیره قشم سفر کنند و این برای فروشندگان قشم نیز سودآور است.

اگر شماهم قصد دارید برای خرید به این جزیره سفر کنید، بهتر است بدانید که تمامی مراکز قشم حراج های گسترده ای را در فصل تابستان شروع می کنند، وعلت  این آفرهای ویژه کمبود گردشگر و کاهش تقاضا در فصل گرمابوده و بسیاری از افراد را تشویق به سفر به قشم می کند.

البته خوشبختانه تمامی مراکز خرید قشم از جمله مجتمع فردوسی، مجتمع تجاری خلیج فارس و مجتمع تجاری ستاره مجهز به سیستم خنک کننده و تجهیزات تهویه هوا بوده و خرید را برای شما راحت تر می کند، و می توانید با آرامش خاطر در این مرکز قدم بزنید و محصولات مورد نظرتان را خریداری کنید.

ارزانترین فصل سفر به قشم

در ایام تعطیلات به خصوص تعطیلات عید نوروز، گردشگران زیادی برای گشت و گذار و تفریح به جزیره قشم سفر می کنند، و شلوغ ترین روزهای قشم را می توان در ایام تعطیلات عید نوروزدانست، و با افزایش قابل توجهی از قیمت اقامتگاه ها، هتل ها، و بلیط هواپیما روبه رو می شوید.

و می توان گفت گران ترین زمان سفر به قشم همین ایام تعطیلات عید نوروز می باشد، ولی با شروع تابستان و گرم شدن هوا و کمترشدن گردشگران، تقریبا تمامی خدمات ارزان تر شده و تخفیفات و حراجی های مراکز خرید قشم شروع شده و حتی تورهای قشم نیز تخفیفات خوبی را برای گردشگران در نظرمی گیرند، به همین دلیل تابستان را ارزانترین فصل به قشم می توان نام برد.

بهترین فصل برای بازدید از جاهای دیدنی قشم

جزیره زیبای قشم دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی از جمله: قلعه پرتغالی، دره رنگین کمان و جنگل های حرا، تنگه چاه کوه، جزایر ناز، غار خربس،  دره ستارگان قشم و بازدید از محله ها و خیابان های قشم که برای دیدن این همه زیبایی نیاز به آب و هوای بوده که کلافه کننده نباشد.

اوایل فصل بهار و پاییز و زمستان آب و هوای قشم معتدل و مطلوب بوده و فرصت خوبی برای بازدید ازعجایب هفتگانه نازقشم به شمار می رود، در این فصل می توانید به دنیا آمدن لاکپشت های دریایی،شنای دلفین ها و جابه های  شگفت انگیزدیگر را در سواحل خلیج فارس را تماشا کنید.

ولی اگر تصمیم گرفتید در تابستان به قشم سفرکنید، می توانید در تفریحات ساحلی متفاوت مانند شنا، قایق سواری، جت اسکی تجربه کنید.

سخن آخر

دراین مطلب وب سایت کیش بریم تلاش کرد، برایتان بهترین زمان برای سفر در هر فصل به قشم با مزیت ها و معایب را برایتان بیان کند، و بهترین زمان برای خرید و بهترین فصل برای بازدید از مکان های دیدنی قشم را برایتان بیان کرد، امیدواریم این مطالب برایتان کاربردی و مفید بوده باشدبرای دریافت اطلاعات درباره تفریحات و آشنایی با مراکزخرید کیش، جاهای دیدنی کیش، و قشم کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.