بهترین زمان برای سفر به کیش

گاهی دلتان هوای آرامش کرده و می خواهد به دور از هیاهوباشد، دراین زمان شاید اولین چیزی که به ذهنتان خطور کند رفتن به یک سفر لذت بخش و دلپذیز و خاطرانگیز باشد، جزیره زیبای کیش می تواند انتخاب خوبی برای برقرای این موارد باشد.

اما برای داشتن یک سفرشگفت انگیز انتخاب زمان مناسب، می تواند خیلی تاثیر گذار باشد، وب سایت کیش بریم چگونگی انتخاب بهترین زمان، برای سفربه این جزیره زیبا را در اختیارتان قرار می دهد.

مطلب مرتبط: آب و هوای کیش

زمان مناسب برای سفر به کیش

هرکسی برای بستن چمدان خود درسفربه کیش هدفی دارد، برخی برای خرید و بازار گردی، برخی که دلبسته مناظر طبیعی و گشت و گذاردر دل طبیعت اند، برخی نیز بخاطر رویدادهای هنری و فرهنگی جزیره زیبای کیش را انتخاب می کنند، شما هم قطعا انگیزه خاصی برای سفر به کیش دارید.

ممکن است به هوای غواصی،  آب های گرم خلیج فارس به این جزیره زیبا جذب شده باشید، و برای یکبارهم که شده زندگی زیرآب ها را ببینید، و شناکردن ماهی ها را در دریای بی کران احساس کنید.

اما بهترین زمان برای سفر به کیش برای بازارگردی و طبیعت گردی یا بازدید فرهنگی چه زمانی می تواند باشد؟ کی می توانید وقتی پایتان را به جزیره گذاشتید هیجان همه وجودتان را پر کند که این بهترین انتخاب سفرتاه بوده؟

بهترین زمان برای سفر از نظر شرایط آب و هوایی

به دلیل جزیره بودن کیش آب و هوای کاملا مرطوبی دارد، و بعضی مواقع در طول سال اختلاف دمای جزیره به 9 درجه سانتی گراد می رسد، هوای این جزیره گرمسیری و سرد نمی شود، پس انتظار آب و هوای سرد در تمام فصول سال را،از این جزیره نداشته باشید.

اما یکی از ویژگی های  جذاب این جزیره آب و هوای بارانی آن است، واگر عاشق آب و هوای بارانی هستید، بی شک از سفرتان به کیش در فصل های بارانی، لذت دوچندان خواهید برد، البته طوفان و باران هوا باعث می شود، تا مساعد شدن وضعیت اسکله ها تعطیل باشد، پس یکی از نکات مهم در زمان سفر به کیش قبل از ،حرکت چک  کردن آب و هوا است.

اما هرچهار فصل سال آب و هوای کیش یکسان نیست، هر فصل آب و هوای مخصوص خودش را دارد، پس نیاز است حتما از بهترین فصل سفر به کیش آگاه باشید، تا راضی از سفر خود برگردید، باتوجه به ویژگی های هر فصل در جزیره کیش و انگیزه های مختلف سفر شما که در چه فصلی مناسب باشد با جزِئیا صحبت خواهیم کرد.

مطلب مرتبط: عجایب هفتگانه جزایر ناز قشم

سفر به کیش در بهار و نوروز کم رطوبت

برای خیلی از کسانی که در طول سال فرصت سفر کردن و گشت و گذار ندارند، فصل بهار و تعطیلات نوروز بهترین زمان برای سفر به کیش بوده، شورو شوق آغاز فصل جدید نیز  شورو شوق به سفر می دهد، و صفای جزیره کیش درفصل بهار جوره دیگری است.

میزان کمتر رطوبت، آب و هوای خنک وملایم، مخصوصا در اردیبهشت ماه باعث شده بهار جزو بهترین فصل سفر به کیش به شمار رود، البته با توجه به تعطیلات و موج مسافران درفروردین ماه، بهتر است حساب آژانس های مسافرتی، مکان اقامت و شلوغی جزیره را از قبل بکنید.

سفر به کیش در تابستان آفتابی و گرم

اگر به دنبال بهترین زمان برای شنا در آب های خلیج فارس هستید، قطعا بهترین فصل تابستان گرم و شرجی می تواند باشد،البته ممکن است شرجی و رطوبت هوا در ابتدا باعث اذیتتان شود، و اگر هیچ جوره قابل تحمل نیست ، پس شاید باید فصل دیگری را انتخاب کنید.

از جذابیت های دیگر سفر به کیش در تابستان: برگزاری انواع جشنواره ها، قرعه کشی ها و تفریحات مختلف و هیجان انگیز ساحلی است، که همه این ها دست به دست هم می دهد تا برای شما که شیفته تجربه های جدید هستید، تابستان بهترین زمان مسافرت به کیش باشد.

سفر به کیش در پاییز خنک و دل انگیز

در فصل پاییز آب و هوای کیش خیلی قابل پیش بینی نیست، وبهتر است در نظربیرید که ممکن است ، رطوبت هوا تا 60 درجه سانتی گراد هم برسد، شاید پاییز برای کسانی که از باران فراری هستند فصل مناسبی نباشد، اما برخی شیفته دلربایی پاییز در سواحل خلیج فارس هستند.

البته از جذابیت های اصلی سفر به کیش در فصل پاییزمانده، آن هم برگزاری انواع جشنواره های تخفیف پاییزی، تخفیف 50 درصدی روز کیش (20آبان) و ارزان شدن قیمت هتل هاست، بله درست است شما ارزان ترین فصل سفر به کیش را پیدا کرده اید، و در عین حال چیزی از جذابیت های کیش را از دست نداده اید.

 

مطلب مرتبط: اجاره سوئیت ارزان در کیش

سفر به کیش در زمستان معتدل

تقریبا تمام روزهای زمستانی کیش، بارانی است،باران های تند موسمی که در کسری از ثانیه اتفاق می افتد،و قطعا نمی توانید توقع آفتاب گرفتن یا تفریحات ساحلی را داشته باشید، اما می توانید انتظارآب و هوای معتدل که بین 9 تا 22 درجه ساتی گراد در نوسان است را داشته باشید.

به همین دلیل برای کسانی که از گرمای جنوب فراری اند، اما علاقمنداند حداقل یکبارهم شده به سواحل جنوبی سفر داشته باشند، کیش بهترین زمان برای سفر در زمستان می تواند برایشان باشد، در اسفند ماه آب و هوای جزیره کیش به بهارنزدیک تر، و می تواند سفری با آب و هوای دلپذیر برایتان باشد.

بهترین زمان برای خرید و بازارگردی در کیش

اگر بیشتر انگیزتان ازسفر به کیش خرید و گشت گذاردر بازارهای جذاب است، شاید باید ارزانترین فصل سفر به کیش را انتخاب کنید، همانطور که گفتیم فصل پاییز، مملو از جشنواره های حراج بزرگ و به یادماندنی است ، ازقیمت بلیط هواپیما تا رزرو هتل همه چیز ارزان تر خواهد بود.

اگر گزینه ایده آلتان برای سفر به کیش ، در فصل تابستان به لحاظ خلوتی مرداد می تواند نسبت به تیرماه و شهریور ماه خلوعت تر باشد اما، به شرطی که تحمل اوج گرمای جزیره داشته باشید.

سخن آخر

در این مطلب، وب سایت کیش بریم تمامی آنچه برای انتخاب بهترین زمان برای سفربه کیش در تمامی فصول سال، با مزایا و معایب درآن فصل را برایتان شرح داد، و بهترین زمان برای خرید و گشت در بازارها و بهترین زمان برای استفاده از جاهای دیدنی کیش و تخفیف ها و آفرهای ویژه کیش را بیان کرد، امیداریم راهنمایی لازم را برای  انتخابتان شرح داده باشیم.

 

اشتراک گذاری

5 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.