راهنمای سفر به زیمبابوه

سفر به زیمبابوه شما را با یک چشم انداز جذاب از مناظر طبیعی، تخته سنگ‌های برجسته، خرابه‌های تاریخی زیبا، دریاچه‌ها، کوه‌های سرسبز، دریاهای مخصوص غواصی، ارتفاعات صعب‌ العبور و همینطور مسیرهای عالی پیاده روی روبه رو می‌کند. در اینجا می‌توانید حیوانات نادری همچون پلنگ، شیر، کرگدن، فیل و گاومیش را در پارک‌های ملی آن مشاهده کنید و مکان‌های باستانی ذکر شده در میراث جهانی آن را کشف کنید و با هیبت یکی از عجایب طبیعی جهان، یعنی آبشارهای ویکتوریا متحیر شوید.

بسیار می‌شنویم که زیمبابوه، کشوری ناامن است. به همین دلیل اغلب ممکن است عده زیادی از سفر به این منطقه اجتناب کنند. اما بگذارید به شما بگوییم که زیمبابوه یک مقصد فوق‌العاده شگفت انگیز آفریقایی است که از دهکده‌های کوچک، کوه‌ها، فسیل‌های ماقبل تاریخ، انبوه حیات وحش، بومیان خونگرم و خوش برخورد که مدام لبخندهای مداوم بر لب دارند، تشکیل شده است. پس گفته‌های همه را نادیده بگیرید در مورد سفر به زیمبابوه جدی‌تر فکر کنید. در این مقاله از سپنجا می‌توانید همه آنچه که نیاز است در مورد سفر به این مقصد بدانید، پیدا می‌شود. اگر خیالاتی برای سفر به این کشور آفریقایی دارید ما را همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی زیمبابوه

کشور زیمبابوه که محصور در خشکی است، در جنوب خط استوا قرار دارد و بخشی از قاره آفریقا به حساب می‌آید. این کشور از شمال غربی با زامبیا، از شمال شرقی با موزامبیک، از جنوب با آفریقای جنوبی و بوتسوانا همسایه است. زیمبابوه حدود ۳۹۰،۷۵۷ کیلومتر مربع مساحت دارد که ۳۹۱۰ کیلومتر مربع آن را آب پوشانده است.

موقعیت جغرافیایی زیمبابوه

آب و هوای زیمبابوه

در زیمبابوه آب و هوا نیمه گرمسیری تا گرمسیری است و دما به میزان فصل تغییر می‌کند. تابستان به طور کلی در زیمبابوه گرم و مرطوب است و دمای آن در حدود ۳۵ درجه سانتیگراد و زمستان خشک‌تر با حدود ۲۵ درجه سانتیگراد است، در حالی که دما به ارتفاع منطقه بستگی دارد. در پایتخت این کشور یعنی شهر هراره میانگین دما ۲۰ درجه سانتی گراد است.

بهترین زمان سفر به زیمبابوه

زیمبابوه یکی از معدود مکان‌های جهان است که بیش از ۳۲۰ روز در سال آفتاب می‌گیرد و آن را به یک مقصد فوق‌العاده در طول سال تبدیل می‌کند. با این حال، بسته به فعالیت‌هایی که به آن علاقه دارید، زمان‌های بهتری برای بازدید وجود دارد.

ژانویه تا مارس از ماه‌های پرباران این کشور هستند. بنابراین جاده‌ها برای سافاری‌های حیات وحش کشور شکل خوبی ندارند و اردو زدن در چنین شرایطی می‌تواند کمی دشوار باشد. با این حال، بعداً در بهار، باران با سرسبزی بی‌نظیر نتیجه می‌دهد و حیوانات برای تغذیه از چمن‌های سبز می‌آیند.

در ماه مه، زمستان آغاز می‌شود اما زمستان زیمبابوه شباهت زیادی به تابستان اروپا دارد. هیچ برفی وجود ندارد، حیات وحش ظاهر می‌شود و شرایط برای مشاهده آبشارهای ویکتوریا ایده آل است. وقتی جولای فرا می‌رسد، فصل گردشگری آغاز می‌شود. هتل‌ها و سافاری‌ها نرخ خود را افزایش می‌دهند، اما واقعاً ارزشش را دارد وقتی دقیقه‌ای، حیوانات وحشی را در اطراف خود سرگردان می‌بینید. فقط زودتر از موعد مقرر برای سفر به زیمبابوه برنامه ریزی کنید تا هم مقداری در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و هم محل اقامت مناسبی گیرتان بیاید.

بهترین زمان سفر به زیمبابوه

بهترین هتل‌های زیمبابوه

در این کشور گزینه‌های اقامتی متفاوتی پیش روی‌ شما است. بنابراین به راحتی می‌توانید محل اقامت مناسب با خود و میزان بودجه‌ای که در جیب دارید، پیدا کنید. در ادامه دو مورد از هتل‌های این کشور را بشناسید.

هتل کینگزمید گست

کینگزمید گست یک هتل ۵ ستاره واقع در شرق پایتخت زیمبابوه است. این هتل از همه آنچه که شما از محل اقامت خود در این کشور انتظار دارید برخوردار است. اگر بخواهید یک شب در این هتل اقامت داشته باشید باید حدود ۲۲۴ دلار بپردازید.

هتل رینبو تاورز

این هتل نیز یکی دیگر از بهترین هتل‌های زیمبابوه در پایتخت آن هراره است. هتل رینبو تاورز یا برج‌های رنگین کمان، یک هتل باکیفیت ۴ ستاره است که اگر بخواهید یک شب در آن اقامت داشته باشید باید حدود ۷۵ دلار هزینه کنید. اتاق‌های این هتل از اینترنت رایگان، سرویس خواب راحت، کتری برقی، ملحفه و… برخوردار هستند.

شکم گردی در زیمبابوه

یکی از مهمترین کارهایی که باید در سفر به زیمبابوه انجام دهید، خوردن غذاهای محلی این کشور است. ماده اصلی غذاهای زیمبابوه ذرت است و در غذاهای مختلفی استفاده می‌شود. غذا در زیمبابوه در بیشتر قسمت‌ها به طور سنتی آفریقایی باقی مانده است، اما مسلماً استعمار انگلیس آثار خود را برجای گذاشته است. ادویه‌ها، نان‌ها، شکر و چای رایج بریتانیا بخشی از زندگی روزمره در زیمبابوه شده است. غذا خوردن در خارج از خانه در زیمبابوه محبوب است و غذاهای محلی و بین المللی در دسترس است.

سادزا

Sadza یک فرنی سنتی است که از زیمبابوه نشات گرفته و از آرد ذرت و آب تشکیل شده است. نام سادزا به معنای وعده غذایی است و به همین ترتیب می‌توان آن را در هر زمان از روز، صبحانه، ناهار یا شام سرو کرد. آرد ذرت را با آب سرد مخلوط می‌کنند تا به یک خمیر صاف تبدیل شود و سپس ترکیب را در آب جوش پخته م‌ شود. سدزا معمولاً به عنوان غذای فرعی همراه با خورشت‌های گوشت یا سبزیجات گرم سرو می‌شود. جالب اینجاست که سدزا یکی از اولین غذاهایی است که در زیمبابوه به نوزادان داده می‌شود.

منبع

اشتراک گذاری

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.