برای تفریح کیش بهتره یا قشم؟

برای تفریح کیش بهتره یا قشم؟

کیش و قشم، از جمله مناطق آزاد تجاری که مقصدی عالی برای سفر ساحلی و دارای تفریحات متنوع و پراهمیتی است.اگر بین دو جزیره مانده اید و نمی دانید کدام یکی را برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح ساحلی انتخاب کنید.

پاسخ دادن به این سوال درابتدا و بدون مطالعه و تحقیق، بسیار سخت است یا اینطور بگوییم برای تفریح، هر دو جزیره بهتر است چرا که هر دو زیبایی های خاص خود را دارد؛ پس بهتر است ابتدا مطالعه کنید و پس از کسب اطلاعات لازم، اقدام به تصمیم گیری کنید.

در این مطلب با کیش بریم به این مسئله می پردازی که برای تفریح و سفر لذت بخش بهتر است به کش سفر کنیم یا قشم تا شما در انتخاب مقصد سفرتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین اتخاب برای سفر و تفریح بین کیش یا قشم

 

موقعیت و آب و هوای کیش و قشم

کیش و قشم، جزء جزیره های پرطرفدار ومحبوب بین گردشگران است.قشم، بزرگترین جزیره ایران در استان هرمزگان با مساحت 1.491 کیلومتر مربع و کیش با مساحت 91 کیلومتر مربع در شهرستان بنر لنگه قرار دارد. دمای هر دو تقریبا یکسان( 25 تا 28 درجه سانتی گراد) است.

نحوه سفر به کیش یا قشم

مهم ترین قسمت سفر، نحوه دسترسی است. شما می توانید به صورت هوایی با هواپیما یا زمینی با قطار یا خودروی شخصی خودتان به بندر عباس بروید؛ سپس از طریق لنج های خودروبر به جزایر بروید. البته برای ورود به این جزیره ها محدودیت وجود دارد و برای هر نوع مدل خودرویی، اجازه ورود نمی دهند و شما لازم است از قبل، اطلاعات کافی را داشته باشید.

مقایسه از نظر بازار، تفریح، هتل، رستوران و غذا

کیش نسبت به قشم، فضای مدرن تر و دارای ساختمان ها و هتل های فوق لوکسی است؛در حالی که قشم، فضای قدیمی و سنتی تری دارد. در هردو جزیره به دلیل ساحلی بودن، غذاهای دریایی موجود است و جزء محبوب ترین غذاهای این مناطق است و از این نظر تفاوت خاصی وجود ندارد؛ تنها تفاوت این است که در کیش، غذاهای بین المللی نیز سرو می شود.

خرید از جمله مواردی است که به سادگی نمیتوان از کنارش رد شد اگر اهل خرید کردن باشید؛ در هر سفری، گشت و گذار و رفتن به  مراکز خرید، جزئی از تفریحات به حساب می آید. البته پیشنهاد می کنیم بیشتر وقتتان را صرف تفریحات آبی و بازدید از مناطق جالب و دیدنی کنید.

در ابتدا به منطقه آزاد تجاری بودن هر دو جزیره اشاره کردیم و این موضوع، سبب شده تا قیمت کالا ها در این مناطق ارزان باشد؛ البته در کیش، به دلیل مدرن بودن نسبت به قشم گرانتر است.

برای تفریح کیش بهتره یا قشم؟

در هر دو، انواع تفریحات دریایی، اسکوتر زیر دریایی، فلای بورد، امکان دوچرخه سواری، شاتل، بنانا و….وجود دارد و از این نظر تقریبا برابر است؛ ولی از نظر قیمت به دلیل مدرن و لوکس بودن، کیش نسبت به قشم کمی گرانتر است .

از نظر سواحل با اینکه فضای متفاوتی دارند؛ ولی هردو سواحل جذاب و دیدنی دارد. قدم زدن در کنار ساحل ،برای هر انسانی آرامش و حس و حال وصف ناپذیری می دهد. به طوری که تمام غم و اندوه از یاد می رود وجزء لذت بخش ترین قسمت تفریح است.

قشم، دارای جاذبه های تفریحی و تاریخی بسیاری است که اکثر آثار تاریخی طی میلیون ها سال تشکیل شده از جمله غار نمکدان، قلعه پرتغالی ها، کاسه سلخ، سد گوران، ساحل صخره ای و ماسه ای ،سواحل جنگل حرا،ساحل صخره ای ریگو و….

ولی کیش نسبت به قشم، آثار تاریخی و طبیعی کمتری دارد و بیشتر وسعتش به فضاهایی است که طی سال های اخیر توسط انسان ساخته شده و دارای امکانات فوق پیشرفته و لوکس است. در کیش، مراکز تفریحی و رفاهی مدرن و شیک متعددی وجود دارد. کیش دارای قایق های پیشرفته و پارک های ساحلی جذاب است. شهر زیر زمینی کاریز، به عنوان جاذبه تاریحی کیش بازسازی شده و جزء مراکز رفاهی-تفریحی است .در کیش، شهر زیرزمینی کاریز، پارک دلفین ها ،کشتی یونانی و…. وجود دارد.

هرکدام از این جزایر، ویژگی های منحصر به فردی دارد با امکانات فوق العاده  که سفر به هر کدام لحظات به یاد ماندنی ایجاد خواهد کرد .

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم دو جزیره را مقایسه کنیم و محاسن و معایب هر دو جزیره را بیان کنیم. سفر به جزایر و مناطق ساحلی در هر کجای جهان که باشد، حال و هوای انسان را عوض می کند. از آنجا که کیش و قشم، هردو جزء بهترین های ایران هستند؛ به طوری که سواحلشان قابل مقایسه با سواحل اروپا و… است . سفر به این جزایر،به قدری جذاب و شگفت انگیز است که میتواند بهترین خاطرات را برایتان به ارمغان بیاورد. البته سفر به هرکدام، بسته به سلیقه شخصی خودتان است و با توجه به اولویت های هر فرد میتواند متفاوت واقع شود.

 

 

درباره “برای تفریح کیش بهتره یا قشم؟” بیشتر بخوانید:

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.