6 تفریح آبی مهم کیش

6 تفریح آبی معروف کیش

اگر به دنبال سفر به جایی هستید که پر از تفریحات هیجان انگیز و آبی داشته باشد و یک سفری پر از خاطره برایتان به ارمغان بیاورد؛ پس با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به معرفی یکی از جزیره های نگین خلیج فارس می پردازیم که بعد از ان امکان ندارد علاقمند به سفر در این منطقه نباشید. یکی از بهترین گزینه ها، جزیره کیش هست. کیش،جزیره ای بسیار زیبا، درجنوب کشورمان قرار دارد و دارای امکانات فوق العاده و بسیارزیادی است. جزیره ای، دارای سواحل متعدد با امکانات پیشرفته است.

تفریحات در کیش به قدری زیاد است که می توانید برای مدت 5 الی 10 روز خود، برنامه ریزی کرده تا بتوانید بهترین های این جزیره را دیدن کنید.6 مورد از بهترین تفریحات کیش کدام ها است؟

بهترین و معروف ترین تفریحات آبی جزیره کیش

فلای بورد

یکی از بهترین تفریحات کیش که بسیار هیجانی و نیاز به حفظ تعادل در اوج پرواز دارد و در حد مقدماتی شنا هم باید بلد باشید، فلای بورد هست. البته ناگفته نماند که به مدت 5الی 10 دقیقه راهنمای تور، تمامی مراحل را آموزش می دهد و در کل یاد گرفتنش ساده است و هیچگونه محدودیتی برای زنان و مردان وجود ندارد. مدت زمان پرواز در آسمان ها 20 دقیقه می باشد و برای افراد بالای 18 سال مناسب است. اگر ترس و استرس دارید، اصلا نگران نباشید چراکه راهنماهای تور هر لحظه همراهتان خواهند بود. در کنار فلای بورد، عکاسانی شمارا همراهی می کنند که از هر لحظات هیجانیتان، ثبت خاطره کنند.در فلای بورد،مانند یک پرنده پرواز کنید و مانند یک دلفین شنا کنید.بیایید و این تجربه جدید را امتحان کنید. چه تنها باشید و چه با دوستانتان، این یک فعالیت فوق العاده است و خاطره ای فراموش نشدنی خواهید ساخت.

موارد ضروری و نیاز قبل از سوار شدن به دستگاه فلای بورد:

  • تجهیزات حرفه ای لازم
  • راهنمای فلای بورد با تجربه
  • لباس نئوپرن (در شرایط بد آب و هوایی)
  • تجهیزات محافظتی
  • جلیقه نجات

دونوع فلای بورد هست که ابتدا، برای آشنایی و رفع ترس و بدست آوردن قلق کار از فلای بورد ابتدایی استفاده می کنید.در این نوع فلای بورد، کنترل فشار آب تحت نظر راهنما است؛ ولی در فلای بورد های پیشرفته، کنترل فشار اب دست خودتان هست  و حتی می توانید داخل آب هم بروید و انواع حرکات نمایشی انجام بدهید.

شاتل سواری در کیش

از دیگر تفریحات ورزشی و هیجانی و پرطرفدار، شاتل سواری هست که یک تیوپ بادی، توسط قایقی با سرعت بالا کشیده می شود.این ورزش، هیچ محدودیتی ندارد وبرای تمام افراد مناسب است. دارای قیمت بسیار مناسب وهیچ خطری ندارد. جلیقه نجاتی به تن می کنید و کلاه ایمنی هم لازم است.

مدت زمان استفاده، 15 الی 20 دقیقه است. شاتل سواری در ساحل های مرجان،دامون،اسکله تفریحی،سیمرغ و…. امکان پذیر است که حتما پیشنهاد میکنم هنگام سفر به چنین جزیره ای مهیج، این ورزش های آبی را تجربه کنید و خاطره ای بی نظیر به ارمغان بیاورید.

چتر پاراسل

همانطور که از اسمش پیداست یک چتری، دارای یک طناب بسیار بلند که به قایقی وصل است؛ با حرکت این قایق، باد باعث بالا رفتن چتر پاراسل شده و تا ارتفاعی بالا می رود. بعد از پوشیدن جلیقه و بستن کمربندهای ایمنی با خیال آسوده، سوار چتر شده می توانید به صورت دسته جمعی با دوستان یا خانواده تان سوار این چتر شوید.

غواصی در کیش

غواصی یا همان فن شناوری در زیر آب، که با تجهیزاتی مانند کپسول اکسیژن، لباس و عینک مخصوص غواصی، فشارسنج و….همراه است. امروزه به صورت ورزش گسترش یافته و جزء بهترین تفریحات مفرح، مفید و لذت بخش است. رفتن به مناطق بکر زیر دریا وتماشای ناشناخته های نگین خلیج فارس، یکی از تفریحاتی که حتما باید در برنامه هایتان باشد.

غواصی در آب های زلال و شفاف و فضای بسیار دلنشین و چالشی و ماجراجویی، بسیار هیجان انگیز است. اعماق این دریا، شبیه پارک طبیعی در کنار موجودات دریایی و آبزیان مختلف و گونه های نادر و ماهی های رنگارنگ، لاک پشت ها و….. است که از کنارشان رد می شوید و بخاطر این، آنقدر غرق زیبایی ها خواهید شد که گذر زمان را فراموش خواهید کرد و دلتان به ترک زود هنگام نخواهد آمد.

خبر خوبی که می تواند باشد، غواصی در تمام فصول امکان پذیر است و هیچ ممنوعیت و محدودیتی وجود ندارد مگر در روزهای طوفانی.

قبل از شروع، یکسری آموزش هایی توسط مربیان مربوط داده می شود و غواصی برای زنان و مردان آزاد است.یکی از مهم ترین نکات، حفظ این آبزیان و بستر دریا است؛ بنابراین از دست زدن و لمس کردن مرجان ها و… خود داری نمایید تا آسیبی وارد نشود.

اسکوتر زیر دریایی

اسکوتر زیر دریایی، دقیقا همانند غواصی است با این فرق که نیاز به تجهیزات غواصی ندارد. لذت بخش ترین کارها، عبور از کنار گونه های دریایی و شگفت انگیز و گرفتن سلفی است.

جت اسکی

گشت و گذار در دریا بر روی امواج با سرعت زیاد، بوسیله جت اسکی، لذتی هیجان انگیز را ایجاد می کند.جت اسکی، جزء بهترین تفریحات آبی جزیره کیش است و در سواحل مرجان ،سیمرغ، کشتی یونانی و… همزمان می توانید دونفری سوار بشوید.

قایق سواری

اگر علاقمند به تفریحی جذاب و خاطره انگیز در کنار دوستان یا همراه خانواده تان هستید، قایق سواری بهترین پیشنهاد برای شما است؛ چرا که قایق سواری، بی نظیرترین تفریح در میان تفریحات آبی است و هر کسی در عمرش حداقل یک بار باید تجربه اش را داشته باشد.

در سواحل کیش، انواع قایق داریم  که بسته به علاقه شخصی، می توانید بلیط مربوطه را تهیه نمایید.

انواع قایق  در کیش

-قایق بادبانی

-قایق ماهیگیری

-قایق های تندرو

-قایق پارویی

-قایق پدالی

-قایق کف شیشه ای

که بصورت تک یا دونفری یا دسته جمعی، میتوان سوار شد.

مطالب مرتبط: 

تفریحات کیش برای کودکان

تفریحات روزانه کیش

گرانترین تفریحات کیش

سخن آخر

در این مقاله، سعی کردیم انواع تفریحات در کیش را بیان کنیم تا یک تجربه متفاوت، به بهشت زیبای خلیج فارس را داشته باشید و با تجربه این ورزش های آبی و هیجان انگیز، خاطره ای به یاد ماندنی و فراموش نشدنی را ثبت کنید.

درباره “6 تفریح آبی معروف کیش” بیشتر بخوانید:

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.