معرفی پارک دلفین جزیره کیش

معرفی پارک دلفین جزیره کیش

کیش، این جزیره نام آشنا،نگین درخشان آب های نیلگون خلیج فارس. از جزایر بسیار زیبای استان هرمزگان، جزیره کیش است. این شهر از محبوب‌ ترین قطب ‌های گردشگری ایران به شمار می رود. آنچه موجب محبوبیت زبان زد این جزیره شده است، مراکز تفریحی، دیدنی ‌ها و مراکز خرید است. از جمله مراکز تفریحی که از محبوبیت بالایی برخوردار است می توان به پارک دلفین‌ کیش اشاره کرد.

معرفی پارک دلفین جزیره کیش

پارک دلفین‌ های کیش نخستین پارک دلفین در ایران و یکی از محبوب‌ ترین گزینه های گردشگری واقع در کیش می باشد که در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را شروع کرده است. این مجموعه مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار دارد که در آن علاوه بر دلفین و پنگوئن، پستاندارانی نظیر شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز در استخری با ظرفیت ۱۸ هزار متر مکعب نگهداری می‌ شود. شرایط مناسب و استاندارد نگهداری این حیوانات، موجب گشته تا زاد و ولد این حیوانات آبزی به طور قابل توجهی رشد کند.

مجموعه دلفیناریوم

مجموعه دلفیناریوم

مجموعه دلفیناریوم علاوه بر پارک دلفین‌ های کیش ، مشتمل باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور نیز می‌شود که به‌ وسیله اتوبوس‌ قطاری که برای مجموعه در نظر گرفته شده، ابتدا از باغ پرندگان و سپس از دلفیناریوم دیدار خواهید ‌کرد. مشاهده نمایش های عجیب این جانداران زیبا و منحصربه‌فرد از نزدیک، قطعا اوقات خوشی را برای شما و عزیزانتان به ارمغان خواهد آورد. این نمایش‌ های حرفه‌ ای توسط مربیان زبردست برنامه ‌ریزی و اجرا می‌شود و موسیقی‌ های شادی که همراه نمایش‌ ها پخش می شود هیجان و نشاط آن را بیش از پیش می‌کند.

تاریخچه پارک دلفین کیش

در کشور عزیزمان ایران فقط دو پارک دلفین وجود دارد که یکی از آنها در دلفیناریوم برج میلاد تهران جای دارد  و دیگری پارک دلفین کیش می باشد. در سال ۹۹ دو دلفینی که در پارک دلفین تهران نمایش اجرا کرده و مقصد گردشگران بودند به جزیره کیش انتقال یافتند و در حال حاضر در تهران نمایش دلفین ها برگزار نمیشود. به این سبب که نمایش دلفین تفریح و جاذبه گردشگری مخصوص جزیره کیش می باشد ، گردشگران از سر تا سر ایران برای تماشای آن به جزیره سفر میکنند. تماشا کردن  نمایش دلفین ها از نزدیک جزء اولویت های مسافران کیش می  باشد که در روز های اول حضور خود در جزیره برای بازدید از این پارک منحصر به فرد اقدام می کنند.

امکانات پارک دلفین کیش

بخش های مختلف و  امکانات پارک دلفین کیش

مجموعه باشکوه پارک دلفین‌ های جزیره کیش نه تنها شامل پارک دلفیناریوم می باشد، بلکه دارای قسمت های سرگرم کننده و مهیج دیگر همچون باغ پرندگان و کلاسیک شونیز است. در باغ پرندگان این مجموعه، بیش از ۵۰ گونه مختلف از پرندگان نگهداری می‌ شود. از جمله این پرندگان عبارت اند از :طوطی ماکائو، توکان، لک‌لک، قو، تنجه، درنا، قرقاول، پلیکان، توراکو و شترمرغ  که از سراسر دنیا مثل آمریکای جنوبی، استرالیا، شرق آسیا و آفریقا، برای این مجموعه گردآوری شده اند. حتی در این باغ حیوانات منحصربه‌فردی مانند کروکودیل، مار بوآ و لاک‌پشت را نیز می توان مشاهده کرد.

از دیگر بخش ‌های هیجان‌ انگیز پارک دلفین‌ ها کلاسیک‌شو شاد و پر نشاط است که در آن برنامه‌ های نمایشی مهیج مانند استندآپ کمدی به‌همراه رقص و بازی با نور و موسیقی زنده توسط کمدین ‌های ماهر و هنرمند اجرا می ‌شود و ساعات سرگرم‌کننده و پرشور و هیجانی و خاطره انگیزی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

از دیگر امکانات این مجموعه می توان به عکاسی اشاره کرد  که در موقعیت ‌ها و مکان‌ های مختلف به درخواست بازدید کنندگان از آن ها عکس‌برداری و در صورت تمایلشان ، این عکس ‌ها را روی کاغذ، لیوان، لباس و… چاپ می کنند و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌ دهند. و از جمله امکانات این مجموعه فروشگاه های سوغات است که با ارائه محصولات متنوع گزینه های مختلفی برای خرید کردن بازدیدکنندگان فراهم می کنند.

مدیریت این مجموعه در صدد آن است تا امکانات را با اضافه کردن بخش‌ های مختلف و متنوع تکمیل ‌تر کند. از بخش‌ های مد نظر می‌ توان به دنیای ارکیده، باغ پروانه‌ ها ،جنگل باران‌ های مصنوعی، کوه آتشفشان و انواع رستوران‌ اشاره کرد.

نشانی پارک دلفین های کیش

این مجموعه توریستی و  تفریحی در جنوب شرقی جزیره زیبای کیش واقع شده است. پارک دلفین‌ های کیش فاصله چندانی تا مرکز شهر ندارد. شما می‌توانید با استفاده از تاکسی، اتوبوس، خودرو شخصی یا حتی دوچرخه به این مجموعه تفریحی بروید و اوقات دلنشین و به یاد ماندنی را برای خود و عزیزانتان به فراهم سازید.

نشانی: استان هرمزگان- جزیره کیش- خیابان جهان- جنب پارک نیلوفر- مجموعه پارک دلفین‌های کیش

بهترین زمان بازدید

بهترین زمان بازدید

بهترین و مناسب ترین زمان بازدید و گردشگری از پارک دلفین‌ ها در واقع برابر است با بهترین زمان سفر به جزیره توریستی کیش ، یعنی فصل ‌های پاییز و زمستان که آب و هوای جزیره کیش معتدل تر است و خبری از هوای گرم و آفتاب سوزان کیش نیست. در این فصل ها، مسافران و گردشگران  بسیاری که این جزیره را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند،مهمان کیشی های خون گرم می شوند..

ناگفته نماند که در نظر داشته باشید باید از ساعت ۱۵:۳۰ در مجموعه حضور داشته باشید.زیرا که از ساعت چهار تا ۴:۴۵ عصر به بازدید از باغ پرندگان و از ساعت پنج تا ۶:۳۰ عصر به بازدید از استخر دلفین‌ ها و شیر های دریایی اختصاص دارد. برنامه آخر بازدید از نمایش کلاسیک شو است که تا هشت شب به طول می کشد.

ساعات بازدید: چهار عصر تا هشت شب
شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷

هزینه بلیط پارک دلفین کیش

قیمت بلیط این مجموعه در سال ۱۴۰۰، ۳۵۰ هزار تومان است که با پرداخت آن می‌توانید از باغ پرندگان، کلاسیک شو، آکواریوم آب شور و دلفین شو بازدید کنید. هزینه ورود برای کودکان دو تا چهار سال هزینه ورود نیم‌بها دریافت می‌شود و همچنین برای کودکان زیر دو سال بار ارائه کارت شناسایی رایگان است .

برای دریافت بلیط پارک دلفین کیش می ‌توانید از باجه فروش بلیط خود مجموعه اقدام کنید یا از هتل‌ ها و آژانس‌ های مسافرتی بلیط تهیه کنید. و همچنین خرید بلیط اینترنتی یکی دیگر از گزینه‌های تهیه بلیط این مجموعه است.

مالک پارک دلفین کیش

ممکن است این سوال را داشته باشید که چه کسی موسس این مجموعه است. سرمایه‌گذار پارک‌ دلفین‌های کیش، آقای حسین ثابت، از سرمایه‌داران بزرگ جزیره کیش و صاحب قبلی هتل داریوش کیش است؛ ولی در سال ۱۳۹۳ این مجموعه به آقای سید عبدالرضا موسوی، مالک شرکت هواپیمایی زاگرس فروخته شد و اکنون نیز زیر نظر ایشان مدیریت می‌شود.

دیدنی های اطراف پارک دلفین کیش

دیدنی های اطراف پارک دلفین کیش

جاهای دیدنی کیش زیاد است و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید از همه آن‌ها بازدید کنید و لذت ببرید.به این سبب در تیم کیش بریم در صدد آن است تا با معرفی بهترین جاذبه های گردشگری اطراف پارک دلفین، در صورت داشتن زمان کافی و تمایل از آن ها بازدید نمایید.

  • باغ پرندگان کیش
  • آکواریوم کیش
  • اسکله بزرگ تفریحی
  • پارک ساحلی مرجان
  • پارک ساحلی سیمرغ
  • پلاژ آقایان
  • کلوپ دریایی ناتیلوس
  • پارک آبی اوشن

اقامت های اطراف پارک دلفین

جزیره کیش بخاطر ظرفیت های گردشگری و تفریحی دارای هتل ها و اقامتگاه های متتعدی است که از جمله هتل های نزدیک به مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هتل شباویز، هتل فلامینگو، هتل پرشین و مجتمع اقامتی قصر هتل کوثر، هتل سیمرغ، هتل مارینا پارک، هتل شایان

کلام آخر

مجموعه کیش بریم در این مقاله سعی بر آن داشته که با ارائه بهترین معرفی بخش مختلف از پارک دلفین کیش به عنوان یک مقصد توریستی مثل تاریخچه ، معرفی، امکانات خود پارک و اطراف آن، تا بازدیدکنندگان داخلی و خارجی را راهنمایی کرده باشد .

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.