معرفی درخت سبز کیش

معرفی درخت سبز کیش

اگر می‌خواهید جزیره باشکوه کیش را از چشم یک معمار ببینید تا بفهمید سنت و بخش‌های مدرن شهر چگونه در کنار هم قرار می‌گیرند، به من فرصت دهید تا میزبان شما باشم! شما در این مقاله از کیش بریم با تاریخ، فرهنگ و معماری جزیره آشنا خواهید شد! در ادامه به معرفی درخت سبز کیش خواهیم پرداخت، اگرچه می خواهید با این درخت آشنا شوید با ما همراه باشید.

درخت انجیر یا لور که به درخت سبز مشهور است از درختان قدیمی و کهن جزیره کیش به شمار می رود و امروزه با فضاسازی های مناسبی که در دور تا دور این درخت ایجاد شده است، محیطی دلنشین برای قرار های دونفره و پیک نیک های خانوادگی می باشد.

ویژگی های درخت سبز کیش

ویژگی های درخت سبز کیش

مجموعه درخت سبز در اطراف یکی از قدیمی ترین درختان لر جزیره ساخته شده است. نرده ها و پیاده روهای چوبی از میان فضای سبز شما را به این درخت کهنسال زیبا می برد. درخت سبز قدیمی ترین جزیره درختی «لر» است که احتمالاً 500 تا 600 سال سن دارد.

گره هایی از نخ یا پارچه روی شاخه های درخت وجود دارد که در نگاه اول به نظر مقدس می رسد. مجموعه درخت سبز در نزدیکی دو جاذبه گردشگری اصلی جزیره ساخته شده است و دارای دو ورودی است. یکی از ورودی های آن با جاذبه های گردشگری شهر باستانی حریره و دیگری در مجاورت آب انبار سنتی است. تنها با چند دقیقه پیاده روی می توان از جاذبه های شهر باستانی حریره و آب انبار سنتی در مجاورت مجموعه درخت سبز بازدید کرد.

دسترسی به درخت سبز کیش

درخت انجیر یا لور در نزدیکی دهکده المپیک کیش واقع شده است که برای دسترسی به این مکان می توانید به بلوار میرمهنا از بزرگراه خلیج فارس دست یابید و به سمت دهکده المپیک حرکت کنید و بعد از رسیدن به میدان حریره وارد خیابان اختصاصی درخت سبز شوید.

 مشخصات درخت سبز کیش

 مشخصات درخت سبز کیش

مجموعه درخت سبز با قدمتی حدود 600 ساله، دارای کهنسال ترین درخت لر جزیره کیش است، لر گونه ای نادر از تیره انجیر با برگ های بیضی شکل بزرگ است. در ایران فقط بومی جزیره کیش است. مردم بر این باورند که درخت می تواند خوش شانسی به ارمغان بیاورد و برای آرزوی عمر طولانی و برآورده شدن نیازها و رویاهای خود، نخ یا پارچه را به ریشه ببندد و آرزوها را نیز در آن حک می کنند.

اهالی منطقه جزیره کیش و دیگر جزایر همسایه کیش این درخت را به نام (لور) میشناسند و میوه های حاصل از این درخت را (رطب لور) می خوانند.

سفر به جزیره کیش

سفر به جزیره کیش که پیشنهاد ویژه کیش بریم برای مسافران خاص و مجلل خود می باشد. سفر های هوایی و دریایی همه روزه از مقاصد مختلف کشور به کیش یکی از خاص ترین و محبوب ترین خدمات برای مسافران است. جزیره کیش به دلیل زیبایی منحصر به فرد و جذابیت های چشمگیر لقب مروارید خلیج فارس را به خود اختصاص داده است.

محل اقامت در جزیره کیش

محل اقامت در جزیره کیش

اگر برای بازدید از مکان خاصی در جزیره کیش می‌مانید، مکان‌های دیدنی از جمله مناطق خرید محبوب، جاذبه‌های گردشگری، باغ‌وحش‌ها، پارک‌ها و استادیوم‌های ورزشی را جستجو کنید تا هتلی در این نزدیکی پیدا کنید. همچنین می‌توانید از نقشه برای دیدن نقشه هتل‌های جزیره کیش بر اساس موقعیت مکانی استفاده کنید یا نزدیک‌ترین هتل‌ها به برخی از جاذبه‌های اصلی جزیره کیش را مشاهده کنید. شما می توانید هتل های ویژه ای را از سپنجا رزرو کنید.

جاذبه های دیگر در کنار درخت سبز کیش

جزیره کیش به دلیل قرار گرفتن در دریایی همیشه نیلگون خلیج فارس از آب و هوای عالی و نیمه مرطوب برخوردار است که با سرمایه گذاری های کلانی که در این جزیره صورت گرفته است طی سالیان اخیر به قطب های گردشگری ایران تبدیل شده است.

معرفی دهکده المپیک کیش

معرفی دهکده المپیک کیش

دهکده المپیک مجموعه ای از سالن ها و زمین های ورزشی است که برای هر رشته از ورزشی ساخته شده است که علاقه مندان به هر رشته ای از قبیل شنا، فوتبال،تنیس، والیبال،فوتسال،تکواندو و… هر ورزشی که مد نظر شما است در این مجموعه می توانید انجام دهید.

 معرفی شهر باستانی حریره

 معرفی شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره کیش نگین ۸۰۰ ساله این جزیره است که از جمله زیباترین جا های دیدنی کیش هم محسوب می شود. این شهر تاریخی در قرن ۴ هجری تاسیس شده است و به عنوان یکی از مراکز تجارت تاجران و یکی از شهرهای پیشرفته کشور در آن عهد  شناخته می ‌شده است.

شهر حریره متشکل از قسمت های مختلفی است؛ که در طول تاریخ، دستخوش مرمت و بازسازی‌ های بسیاری شده است تا سازه‌های آن بتوانند دوام و ماندگاری ‌شان را حفظ کنند. شهر تاریخی حریره در جزیره کیش هم اکنون سالانه میزبان گردشگر های بسیاری است که به آن‌ جا سفر می کنند و بافت قدیمی آن را به تماشا می پردازند

کلام آخر

در این مقاله از کیش بریم به معرفی کهنسال ترین درخت جزیره کیش درخت انجیر که به درخت سبز معروف است بینا کردیم که از این درخت به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری جزیره به شمار می رود که خیلی از کسانی که به کیش سفر می کنند بازدید از این درخت در به برنامه سفر خود اضافه می کنند. اگر چه این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات خودتان را برای ما ارسال کنید.

 

اشتراک گذاری

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.