معرفی کلبه هور کیش

کیش، یک جزیره‌ی ساحلی در جنوب ایران است که دریای خلیج فارس را باختری خود همسایه دارد. کیش به عنوان یکی از مقاصد گردشگری معروف ایران محسوب می‌شود و دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی است. برخی از جاذبه‌های مهم کیش شامل دریاچه هور، شهربازی دولفین، رفتن به شناورهای روسیه در بندر کیش، تفریحات مربوط به دریا و ساحل، بازارهای محلی و خرید از فروشگاه‌های معتبر و مراکز خرید، موزه باغ باستانی و کاخ شاه عباسی و… هستند.

جاهای دیدنی کیش

کیش، یکی از شهرهای جزیره‌ای مهم ایران است که با وجود آب و هوای گرمسیری و خاص خود، یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایران است. در ادامه به برخی از جاذبه‌های دیدنی کیش اشاره شده است:

  • کلبه هور: کلبه هور، یکی از جاذبه‌های مهم کیش است که در منطقه‌ای با همین نام قرار دارد. این کلبه، با ساختار چوبی خود، در کنار دریایی آبی و برفی، یکی از مناطق زیبای کیش است که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران به آن سفر می‌کنند.
  • جزیره هنگام: جزیره هنگام، یکی از جزایر کناری کیش است که با داشتن جنگل‌های گسترده، شن‌های سفید و آب دریایی فوق‌العاده، به یکی از جاذبه‌های دیدنی کیش تبدیل شده است.
  • جزیره هرمز: جزیره هرمز، یکی از جزایر بزرگتر کناری کیش است که با داشتن مناظر طبیعی چشم‌نواز و تاریخچه‌ای عظیم، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب در ایران شناخته می‌شود.

به علاوه، کیش برای مردم ایرانی به دلیل مالیات صفر و عدم نیاز به ویزا به یکی از مقاصد محبوب خرید و تفریح در فصل تابستان تبدیل شده است. در ادامه با کیش بریم به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی کیش می پردازیم، با ما همراه باشید.

کلبه هور کیش

کلبه هور کیش

کلبه هور، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم کیش در استان هرمزگان جنوب ایران است. در زمان های قدیم برای استراحت  ماهیگیران و دریانوردان، کلبه هایی فراهم کرده بودند که در ساحل زیبای هور به استراحت بپردازند و به همین خاطر از آن زمان نام این منطقه به کلبه هور شهرت یافته است.

کلبه هور با داشتن فضایی آرام و دل‌نشین برای بازدیدکنندگان، محبوبیت زیادی در بین گردشگران بومی و خارجی دارد. در این جا می‌توانید با دوستان و خانواده خود زمانی آرام و خاصی را سپری کنید و لذت ببرید.

تاریخچه کلبه هور کیش

تاریخچه کلبه هور کیش

کلبه هور، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر کیش در استان هرمزگان ایران است. این کلبه در منطقه‌ای با نام هور قرار دارد که یکی از جزایر کوچک مرتبط با کیش است.

اولین بار کلبه هور در دهه ۱۹۷۰ توسط یک مرد به نام محمدتقی کریمیان ساخته شد. در آن زمان، کیش هنوز جزیره‌ای صنعتی نبود و بیشتر ساکنانش به صید ماهی و صنایع دستی مشغول بودند. کریمیان، که خود یک صیدکار بود، این کلبه را به عنوان یک مکان استراحتی برای خود و دوستانش ساخت. در طی سالیان بعد، کلبه هور تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کیش شد و بسیاری از مردم به دنبال بازدید از آن هستند.

در طول سال‌ها، کلبه هور به یکی از نمادهای شهر کیش تبدیل شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم ایران محسوب می‌شود. همچنین، با توجه به زیبایی‌های طبیعی اطراف، هور به یک مکان منحصر به فرد برای تفریح و سفر شده است.

امکانات رفاهی کلبه هور

امکانات رفاهی کلبه هور

 در اطراف کلبه هور، مراکز تفریحی و ورزشی، رستوران‌های محلی و بازارهای معتبر خرید وجود دارد. بنابراین، کلبه هور به عنوان یک جاذبه گردشگری برای تفریح، استراحت و خرید در کیش پیشنهاد می‌شود.

غواصی در سواحل جزیره کیش

سواحل جزیره کیش یکی از بهترین مقاصد برای غواصی در ایران هستند. سواحل کیش با آبی بلند، آب گرم و شفاف و زیبایی های زیر آبی بی نظیر، جذابیت بسیاری برای غواصان دارد.

در سواحل کیش، برای غواصی به دلیل وضوح بالای آب، می‌توان به راحتی از زیبایی های زیر آبی و ماهی های مختلفی که در آنجا زندگی می کنند، لذت برد. همچنین سواحل کیش دارای سفینگ بسیاری هستند که امکان فعالیت‌های غواصی را برای علاقه‌مندان فراهم می کنند.

بعضی از بهترین اماکن برای غواصی در کیش شامل محل غواصی در اطراف جزیره های هرمز، محل غواصی غاری در منطقه شهرک مهدیه، غواصی در محدوده کارگاه نجاری قدیمی و غواصی در محدوده سنگ کوه ها و ریف های دریایی در سواحل جنوبی و جنوب غربی جزیره کیش هستند.

همچنین برای غواصی در سواحل کیش، بهتر است از خدمات یکی از مراکز غواصی معتبر استفاده کنید. این مراکز معمولاً دارای تجهیزات و وسایل حرفه‌ای برای غواصی هستند و بهترین راه برای تجربه ایمن و خاطره‌ای در سواحل کیش است.

دسترسی به کلبه هور کیش

کلبه هور یکی از زیباترین مناطق جزیره کیش می باشد که در غربی ترین نقطه جزیره قرار گرفته است که می توانید برای دسترسی به این مکان از بزرگراه اصلی جزیره ( خلیج فارس ) به سمت میدان جزیره و بعد وارد خیابان اصلی هور شوید و در آخر ساحل زیبای کلبه هور را می توانید بازدید کنید.

دسترسی به کلبه هور کیش

جاذبه های دیدنی نزدیک کلبه هور

از جاذبه های دیدنی که در نزدیک کلبه هور قرار گرفته اند که می توانید هنگام بازدید از کلبه هور به این مکان ها سر بزنید می توان به تم پارک سنتر کیش، روستای باغو، مسیر ویژه دوچرخه سواری، کشتی یونانی ، قلعه جنی و دیگر سواحل بکر و عالی جزیره که می توانید از آن ها بازدید کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله از سایت کیش بریم به معرفی و امکانات رفاهی و تفریحی کلبه هور که یکی از زیباترین سواحل و مکان های دیدنی کیش است پرداختیم. امیدواریم که از این مطلب استفاده کامل را برده باشید و خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات و تجربه سفرتان به کیش را برای ما ارسال کنید.

اشتراک گذاری

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.