بهترین جاهای دیدنی کیش

بهترین جاهای دیدنی کیش

اگر برای اولین بار قصد سفر به جزیره رویایی و هیجان انگیز کیش را دارید، بدانید که یکی از بهترین تصمیمانتان را در انتخاب سفر کرده اید و پس از سفر، متوجه عظمت و زیبایی های خلقت جهان خواهید شد.جزیره کیش دارای جاهای دیدنی متعددی است که هرچقدرزیبایی هایش را بیان کنیم، باز هم کم است.درواقع این جزیره،نگین خلیج فارس شناخته شده است.بهترین جاهای دیدنی کیش کجاست؟

تاریخچه کیش

جزیره کیش درگذشته، با نام تاریخی قیس شناخته شده و از زمان سلجوقیان به یکی از بزرگترین مناطق تجاری در کشور تبدیل شده است.کیش یک منطقه ازاد تجاری،  نزدیکی تنگه هرمز در استان هرمزگان قرار دارد . جزیره ای دیدنی و توریستی و تفریحی در سرزمین کهن و بسیار پرطرفدار که مقصدی هیجان انگیز برای هرنوع سلیقه و یکی از قطب های گردشگری ایران هست.بهترین زمان برای سفر به این جزیره، فصل تابستان است؛ چرا که دارای اب و هوای معتدلی هست.

کیش دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی زیادی هست، که باعث شده گردشگران زیادی را جذب خود کند.

جاذبه های طبیعی جزیره کیش

اول از همه سواحل زیبای کیش را معرفی میکنیم چرا که سواحل، جزء پرطرفدارترین بخش هایی است که بازدید از انها میتواند بهترین خاطرات را برایتان به ارمغان بیاورد.جزیره کیش، دارای 8 ساحل با اب های زلال و شفاف و رویایی هست.

ساحل کشتی یونانی

یکی از مهم ترین ساحل ها،ساحل کشتی یونانی است.ساحلی که، کشتی ان به گل نشسته و دلایل زیادی اورده اند.یکی از انها ، عدم وجود فانوس های دریایی است.این ساحل، در خیابان غروب کیش قرار گرفته و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.

ساحل کشتی یونانی

ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا، یکی از وسیع ترین و دلنشین ترین سواحلی است که دارای امکانات زیادی از جمله ساحلی جذاب که میتوانید ساعت ها قدم زده و لذت ببرید.الاچیق هایی برای استراحت،مراکز خرید و بانانا که میتوانید با خانواده عزیزتان سوار شوید و همچنین پیست دوچرخه سواری و ماهیگیری از تفریحات جذاب و هیجان انگیز این ساحل است.از نظر موقعیت مکانی،در شمال جزیره کیش و نزدیک ساحل درختان نارگیل قرار دارد.

پیشنهاد میکنم در سفرتان به کیش ،حتما به این ساحل سربزنید و از غروب های مشهورش بهره مند شوید و حتما جزء بهترین خاطراتتان ثبت خواهد شد.

ساحل میرمهنا

ساحل درختان نارگیل

همانطور که از اسمش پیداست، ساحلی با درختان نارگیل فراوان که از ویژگی های مهم ان رشد انها در مناطق استوایی هست و باعث شده ،گردشگران زیادی را به خود جذب نماید.این ساحل پرطرفدار، در شرق جزیره کیش قرار گرفته و دارای امکانات ورزشی و جت اسکی،کشتی های ماهیگیری،غواصی در اب های خلیج فارس و هتل ها و رستوران های فراوان از جمله مناطقی هست که در این ساحل قرار دارد.

ساحل درختان نارگیل

ساحل مرجان کیش

یکی از زیباترین سواحل صخره ای که گردشگران زیادی به خصوص در غروب، از ان دیدن میکنند، ساحل مرجان کیش است و در جنوب شرقی این جزیره قرار گرفته است.اب های زلال و صاف و بسیار شفاف، باعث دیده شدن ماهی های زیبای این جزیره شده است یکی از بهترین گزینه ها در سفر به کیش، ساحل مرجان کیش هست که مردم برای غواصی میروند و از تماشای ماهی های زینتی و شقایق های دریایی،عروس دریایی و…. لذت میبرند.

ساحل مرجان کیش

دره پرتغالی ها

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری درشمال کیش، دره پرتغالی ها است. منطقه ای بسیار دیدنی و سرسبز که دلیل ان، سرازیرشدن اب های سطحی به این بخش است. یک درخت کهنسالی در ان منطقه قرار دارد که قدمت حدود600-500ساله دارد  و بسیار مشهور است و پیشنهاد میکنم حتما از این منطقه دیدن کنید.

پایاب کیش

پایاب به معنای ته آب، بخش کم عمق آب، گرداب، راه و پله ای که از آن بتوان به ته چاه یا قنات رفت . پایاب ، دارای راهرو ها و دهلیزهایی که شیب تندی دارند ودر کنار دهانه چاه اب قنات قرار دارد هست.

پایاب کیش، یکی از مهم ترین گنجینه های تاریخی که قدمت 2000ساله دارد و یکی از اثار تاریخی این جزیره به حساب می اید و در نزدیکی درخت سبز یا همان دره پرتغالی ها قرار دارد.

اکواریوم کیش و غواصی

یک اکواریوم مصنوعی است که جنب پارک اهوان قرار دارد و به تونل اکواریومی مشهور است.جزء کامل ترین و مجهزترین اکواریوم های ایران، که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.

اگر اهل هیجان و چالش های غواصی هستید،میتوانید در این جزیره حیرت انگیز خلیج فارس، غواصی کنید و محو تماشای زیبایی های ان و ابزیان متنوع شوید و ماجراجویی کنید ولی اگر قصد تماشای ارام و رویایی در سفر به این منطقه هستید، اکواریوم کیش یکی از گزینه های مناسب برای شما است و میتوانید در کمال ارامش ، انواع کوسه ماهی ها،ماهی های کوچک و زینتی،سوسمارها و…..را در اکواریوم شیشه ای تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی کیش با قیمت سال۱۴۰۰

آدرس جاهای دیدنی کیش

سخن نهایی

ما در این مقاله یکی از مهم ترین و دیدنی ترین جزیره های کشورمان را معرفی کردیم تا با سفر به این منطقه بتوانید یک چشم انداز رویایی و دلپذیر را بازدید و یک خاطره به یادماندنی را تجربه کنید.همچنین میتوانید لذت سفری به یادماندنی را در کنار خانواده تان، به خودتان هدیه دهید.

 

 

 

 

 

 

 

درباره “بهترین جاهای دیدنی کیش” بیشتر بخوانید:

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.