جاهای دیدنی کیش و قشم

جاهای دیدنی کیش و قشم

دو گزینه از بهترین جزیره های جنوب کشورمان، کیش و قشم است که بزرگ ترین جزیره خلیج فارس، قشم هست. می خواهیم از بهترین های این دو جزیره صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید تا یک دور به صورت مجازی، جزیره کیش و قشم را بگردیم و بشناسیم. به طور قطعی نمی توان گفت جاهای دیدنی  کیش بهتر است یا قشم زیرا هر دو، جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد.

بیشتر بدانید: برای تفریح کیش بهتره یا قشم؟

بهترین جاذبه های دیدنی کیش و قشم

دره ستارگان قشم

قدمتی طولانی و جزء جاذبه های طبیعی و عجایب هفت گانه قشم است. شامل ستون و دیوار های بسیار بلند است که طی فرسایش و باد و… شکل  یافته است و دارای حفره و لایه های زیادی است که همین امر سبب شده است در میراث یونسکو ثبت شود.

دره ستارگان قشم

جزیره ناز قشم

این جزیره، در جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد. جزیره ناز قشم، ساحل شنی ندارد ولی صخره هایی با ارتفاع ده متری را داراست. یکی دیگر از عجایب هفت گانه قشم است. می توانید از هر جهت و زاویه، غروب آفتاب را تماشا کنید و هم چنین داخل آب،  پیاده روی کنید و لذت ببرید.

جزیره ناز قشم

تنگه چاه کوه قشم

دارای صخره های بسیار بلند که در اثر فرسایش سنگ های رسوبی و طی گذشت زمان زیاد به وجود آمده است. می توانید در این جاذبه گردشگری، صخره نودی کنید و از قسمت های مختلف آن حین راه رفتن، عکس برداری کنید و بهترین لحظات را ثبت کنید.

تنگه چاه کوه قشم

جنگل حرا قشم

خاص ترین جاذبه گردشگری قشم که شهرت جهانی یافته است. بله درسته جاذبه خارجی نیست بلکه در جزیره قشم قرار گرفته است و جزء میراث طبیعی است. این جنگل قدمت طولانی دارد و تقریبا در همه ی فصل های سال سرسبز است. این جنگل زیبا در آب قرار گرفته است که می توانید با قایق بگردید و به این جنگل، جنگل دریایی گفته می شود. درختان این جنگل دارای ارتفاع 2 الی 6 متری است.

جنگل حرا قشم

غار نمکدان قشم 

طولانی ترین غار نمکدان جهان، در جزیره قشم قرار دارد.  یک نمکدان 6 کیلومتری، که طی تبدیل دریا به خشکی به وجود آمده است. چگونه ممکن است این همه نمک در یک جا؟ اگر علاقه مند به این مطالب زمین شناسی هستید؛ قطعا که جای درستی آمده اید. این غار، در سال 1377 کشف شده است. راهرو هایی طولانی با ارتفاع 20 متری، داخل این غار وجود دارد که هم به عنوان مقصد گردشگری و هم به عنوان معدن نمک استفاده می شود. قدمت قندیل های داخل غار، نشان از قدیمی بودن این غار است. این غار نمکی، از سنگ های آذرین تشکیل شده است که در واقع ترکیبی از سنگ و نمک است.

غار نمکدان قشم 

جزیره هندورابی کیش

یکی از مقاصد جذاب و دیدنی که در قلب خلیج فارس قرار دارد، جزیره هندورابی کیش است. این جزیره،  مساحت کمی دارد. دارای ساحل بی نظیر و خلوتی است. همچنین انواع تفریحات آبی همچون قایق سواری، غواصی و…. را دارد.

جزیره هندورابی کیش

ساحل مرجانی کیش

کیش، دارای سواحل زیادی است که یکی از آن ها، ساحل مرجانی کیش است. این ساحل جزء سواحل صخره ای است و به دلیل ایجا فضایی دل نشین و سرسبز و هم چنین آلاچیق هایی برای استراحت مسافران در کنار دریا، باعث جذب گردشگران زیادی شده است.

ساحل مرجانی کیش

پارک ساحلی سیمرغ کیش

این پارک ساحلی، در جنوب غربی کیش قرار دارد و نماد این پارک ساحلی تندیسی از یک مرد و به رنگ سفید است. پارک ساحلی سیمرغ، دارای امکانات فراوان  و جزء محبوب ترین ساحل ها است. طلوع و غروب آفتاب در این ساحل بسیار دیدنی است.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

روستای کهن باغو در کیش

این روستای قدیمی، دارای قدمت طولانی دارد و به دوره قاجار بر می گردد. دارای آثار تاریخی و فرهنگی است. در این روستا درختان بلند و قدیمی که کمیاب هستند مانند درخت لور و…. اگر علاقمند به تاریخ هستیدحتما از این روستای کهن بازدید کنید.

روستای کهن باغو در کیش

کاریز کیش

کاریز، از جمله جاذبه های تاریخی جزیره کیش است. دارای قدمت 2500 ساله که شهرت جهانی یافته است. این اثر تاریخی شگفت انگیز، نشان از معماری خاص است که دارای سقفی مرجانی با فسیل هایی قدیمی و….است.

شهر زیر زمینی کاریز

بیشتر بدانید: آدرس جاهای دیدنی کیش

کلام آخر

در این مقاله، بهترین و دیدنی ترین جاهای دیدنی جزیره کیش و قشم را بیان کرده ایم تا بتوانید هنگام سفر، به راحتی دسترسی داشته باشید. هر دو جزیره، دارای ناشناخته های جذاب و دیدنی که اگر برای اولین بارتان است سفر می کنید حتما از این مناطق بازدید کنید.

 

درباره “جاهای دیدنی کیش و قشم” بیشتر بخوانید:

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.