عکس جاهای دیدنی کیش

 

جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش گردشگران زیادی را هیجان زده می کند، به طوری‌ که همه ما مشتاق تفریح، سرگرمی، تعطیلات و مسافرت هستیم که همه این اشتیاق ها را میتوان در یک سفر خوب دید و این سفر هم بستگی به مقصد سفر دارد. اکثر گردشگران، چه داخلی چه خارجی شهر های ساحلی و جنگلی را برای سفر انتخاب می کنند. جاهای دیدنی کیش گردشگران زیادی را هیجان زده می کند، کیش جزیره ای کوچک در دل خلیج فارس است، که گوشه هایی آرام برای آن هایی دارد که طالب آرامش و لذت بردن از منظره طلوع و غروب آفتاب، پیاده روی، دوچرخه سواری و قدم زدن و….. هستند. کیش، شب هایی پر نشاط و مملو از خنده دارد که گردشگران را به وجد می آورد. در ادامه شما را با جاهای دیدنی کیش همراه با عکس آشنا می کنیم:

 

 

کشتی یونانی

اولین مکانی که گردشگران  باید از آن دیدن کنند کشتی یونانی کیش می باشد . این کشتی با توجه به تعریف های شنیدنی از مخاطبان بازدید کننده های زیادی دارد . کشتی یونانی در سال 1345 هجری شمسی در دریای خلیج فارس و در ساحل جزیره کیش به گل نشست و امروزه از معروف‌ترین مکان های دیدنی کیش به دلیل غروبی بی نظیر و فرو رفتن خورشید در آب ، محیطی امن و آرام و…. محسوب می شود. همین طور که منظره کشتی در سکوت و آرامش صبحگاهی بسیار دیدنی است. این کشتی در جنوب غرب کیش و در حوالی میدان غروب از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان می باشد. بهترین راه دسترسی به این مکان دیدنی و گردشگری استفاده از تاکسی یا اجاره خودرو است. فراموش نکنید که این مکان بهترین نقطه برای عکاسی نیز می باشد.

جا های دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش

درخت سبز

درخت انجیر معابد که در گویش مردمان جنوب کشور آن را «لور» نامیده می‌شود،‌ قدیمی‌ترین و مهم‌ترین درخت جزیره کیش است که در شمال این جزیره و منطقه‌ای موسوم به دره پرتغالی‌ها دیده می‌شود. هر ساله گردشگران بسیاری برای تماشای این گنجینه و جاذبه طبیعی جزیره، راهی مجموعه درخت سبز می‌شوند. این درخت 600 یا 500 سال پیش ازهند یا چین به ایران آمده . درخت انجیر معابد یا همان درخت سبز از نظر بومیان تنها گیاه با قدمت 500 ساله نیست، آنان این درخت را مقدس می شمارند و معتقد هستند که این درخت قدرت فوق طبیعی دارد و بابستن پارچه هایی بر شاخه های آن آرزوهای خود را طلب می کنند. این درخت در استان هرمزگان،جزیره کیش، بلوار میرمهنا، میدان المپیک، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان درخت سبز قرار دارد. برای دسترسی به این جاذبه طبیعی و زیبای جزیره کیش، به میدان المپیک کیش رفته و سپس به سوی میدان حریره حرکت کنید. در این میدان با خیابانی تحت عنوان «درخت سبز» مواجه خواهید شد که به محل کاشت درخت انجیر معابد ختم می‌شود.

جاهای دیدنی کیش

شهر زیر زمینی کاریز

کاریز به معنی قنات عربی است. کاریز ها کانال های زیرزمینی آب برای تامین آب شرب و آب های شیرین بوده اند. کاریز کیش بالغ بر ده هزار متر مربع مساحت دارد و هم اکنون به یک شهر زیرزمینی با موزه و کافی شاپ و رستوران تبدیل شده است. شهر زیرزمینی از تاریخی ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می رود. از جاذبه های کاریز کیش، سقف ها و در و دیوار آن است که در آن فسیل هایی از آبزیان دریایی به چشم می خورد. در بخش های مختلف کاریز می توان به تهیه صنایع دستی مخصوص کیش نیز مبادرت ورزید. کاریز کیش حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد .قنات قدیمی کیش حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد . چیزی که این شهر زیر زمینی را متمایز میکند سقف مرجانی و صدفی می باشد. این شهر زیر زمینی در جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش قرار دارد .

جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش

شهر حریره کیش

حریره از مکان های دیدنی استان هرمزگان است که برای رفتن به آن باید به جنوب ایران و جزیره زیبای کیش سفر کنید.شهر حریره نیز یکی از مکان های دیدنی کیش است که می توانید در کیش به آنجا بروید. شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد که میتوانید  آثاری و ویرانه‌های آن را مشاهده کنید.  این شهر از قرن چهارم تا دهم هجری قمری در اوج رونق و شکوفایی خود بود.این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است و در وسعتی سه کیلومتر مربعی قرار دارد و نمایانگر شهری بزرگ و آباد در آن زمان می باشد که جمعیت زیادی را در خود جای داده بوده است. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، قابل دیدن است. امروز از این شهر باستانی، نمای از بین رفته یک شهر وجود دارد که از آن دیواره ها و سقف های به جای مانده است. . شهر حریره یک بار در دوره ایلخانی مورد بازسازی قرار گرفت و بیشتر بناهای آن متعلق به این دوران است. در حال حاضر بیشتر بخش‌های این شهر تخریب شده است؛ اما آنچه باقی مانده، نشان‌دهنده شکوه و جلال آن در گذشته است. حریره تاکنون در طی سال‌های مختلف توسط باستان‌شناسان ایرانی و خارجی مورد بررسی و کاوش قرار گرفته و بخش‌های مختلفی از آن کشف شده است. شهر حریره در کیش،بندر لنگه قرار دارد.مردم حریره را شهری هزار ساله می دانند که مدت های طولانی متروکه بوده است.

جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش در انتهای خیابان دریا قرار دارد و در بین گردشگران از محبوبیت زیاد برخوردار است. این اسکله  بهترین مکان برای تفریحات دریایی متنوع، مهیج و… می باشد. در اسکله تفریحی کیش امکان کرایه انواع کرایه قایق های پدالی و کف شیشه ای، امکان قایق سواری، امکان کرایه لباس غواصی، کرایه فلای برد، دوچرخه سواری و تجربه بالن سواری دارد. این اسکله تفریحی جز بهترین جاهای دیدنی کیش است که در لیست جاذبه های برتر گردشگری کیش قرار می گیرید،این اسکله در ساحل جزیره قرار گرفته است که دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان یکی از بهترین مناطق مناسب برای پیاده روی و گردش در جزیره کیش می باشد. . این اسکله تفریحی به مراکز تفریحی دیگر چون بولینگ مریم کیش، سینما چهار بعدی و کلوپ تفریحات دریایی نزدیک است و می توانید از این امکانات به خوبی استفاده کنید .

جاهای دیدنی کیش

پارک آهوان کیش

پارک آهوان یکی دیگر از جاذبه‌های جزیره کیش است که حتما باید از آن دیدن کنید. این پارک با فضای بکر و دست نخورده در خیابان فردوسی جزیره کیش قرار دارد. پارک آهوان به دلیل پوشش گیاهی و حیوانی زیبا، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این بوستان، آهوان زیبا را می‌بینید که آزادانه زندگی و دلبری می‌کنند. البته شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیتی وارد فضای تحت حفاظت شده آن شده و اهو ها را از نزدیک ببینید. همچنین 17 قفس در این پارک برای نگهداری حیوانات مختلف مانند شیر، شغال، میمون، سنجاب، گوزن، اسب و پرندگان استرالیایی وجود دارد.

جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش

روستای باغو  کیش

 روستای باغو کیش یکی از روستا های کهن کیش می باشد .این روستا یکی از بخش های مهم کیش بوده است . روستای باغو مکانی ایده‌آل است که میتوانید لحظاتی را در آن بگذرانید و به بازدید از درختان کهنسال لور و خانه‌ها و مسجد تاریخی‌اش بپردازید. روستای باغو از دیدنی های استان هرمزگان در جزیره کیش می باشد. روستای باغو در جنوب غربی کیش قرار دارد . ساکنین باغو در کنار دامداری و تأمین بخشی از دام زنده جزیره کیش، به تولید عسل مرغوب نیز مشغول هستند. نام این روستا را از روی  نام پیرزنی  100 ساله به نام باغو نام گذاری کرده اند . این بانو که به نه نه باغو یاد شده است در زمان تصرف کیش توسط پرتغالی ها در این روستا زندگی می کرده.

جاهای دیدنی کیش

 

ما در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه پر طرفدارترین و پربازدیدترین مکان های دیدنی شهر کیش را برای شما عزیزان

معرفی کنیم . اگر مسیرتان به این شهر رویایی افتاد حتما از این مکان ها دیدن کنید.

 

 

 

درباره “عکس جاهای دیدنی کیش” بیشتر بخوانید:

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.