مکان های دیدنی رایگان کیش

شهر توریستی تفریحی کیش یکی از شهرهای ساحلی ایران می باشد که هر ساله پذیرای میلیون ها گردشگر خارجی و داخلی می باشد. جزیره کیش به عنوان یکی از جزایر جنوبی ایران که در قلب آب های گرم خلیج فارس قرار گرفته است یکی از جزایر استان هرمزگان بوده و یکی از مهمترین نقاط گردشگری جنوب غرب آسیا به شمار می رود. این جزیره بیضی شکل که سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و پانصد گردشگر داخلی و خارجی است لذت یک مسافرت لوکس و لاکچری را برای شما به ارمغان می آورد. جزیره کیش دارای آب و هوای بسیار گرم و مرطوب است و در برخی از روزهای سال میزان رطوبت به ۱۰۰ درصد نیز می ‌رسد . با توجه به امکانات رفاهی بسیار گسترده ای که در این جزیره وجود دارد همواره رضایت خاطر مسافران در این سفر گردشگری جلب شده است. این جزیره ، مقصدی زیبا همراه با جاذبه‌های توریستی و گردشگری متعدد است که بازدید از آن‌ها هزینه زیادی برده و ممکن است آن‌طور که باید بودجه ما کفاف همه چیز را ندهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این جزیره تفریحات دیگری هم وجود دارد که نیاز به پرداخت هزینه جداگانه نداشته و به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.با ما همراه باشید تا شما را با این مکان ها اشنا کنیم:

 

تفریحات رایگان کیش که نمی دانید

سفر به کیش یکی از پرطرفدارترین گزینه ها در میان سفرهای داخلی می باشد .با توجه به گران بودن اغلب تفریحات در این جزیره، ما در در ادامه شما را با مکان ها و تفریحات رایگان کیش آشنا میکنیم.

 

  • ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان کیش یکی از زیباترین و دیدنی ترین سواحل جزیره کیش محسوب می شود که در قسمت شرقی جزیره کیش واقع شده است. این پارک ساحلی در کنار بازار مرجان که از معروفترین مراکز خرید کیش به حساب می آید واقع شده است.هنگام طلوع و غروب خورشید زیبایی ساحل مرجان کیش چند برابر می شود به گونه ای که روح هر گردشگری را می نوازد به همین دلیل  ساحل مرجان هنگام طلوع و غروب آفتاب نسبتاً شلوغ است پس چنانچه علاقمند به عکاسی هستید میتوانید در زمان طلوع و غروب خورشید به این ساحل رفته و از منظره زیبا و بی نظیر آن عکاسی کنید. علاوه بر این، تفریحات آبی و امکانات متعددی در این ساحل وجود دارد که به هر گردشگری انگیزه می دهد تا زمان بیشتری را در این ساحل سپری کند.

تفریحات رایگان کیش که نمی دانید

 

  • کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری در میان آب‌های خلیج فارس است و کمتر کسی است که از وجود آن بی‌خبر باشد. این کشتی جذاب یونانی سال‌هاست که به گل نشسته و باعث جذب گردشگران زیادی به این ساحل شده است. با رفتن به پارک ساحلی غروب می‌توانید از فاصله خیلی نزدیکی، کشتی یونانی را تماشا کرده و از غروب آفتاب لذت ببرید. این پارک ساحلی امکانات تفریحی دیگری هم دارد که با تهیه بلیط می‌توانید اوقات خوش و هیجان‌انگیزی را سپری کنید. این کشتی در استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی غروب

جا های دیدنی کیش

  • درخت سبز کیش

انجیر معابد درختی بزرگ و قدیمی در جزیره کیش است که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال قدمت دارد. انجیر معابد در حال حاضر یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی جزیره کیش به شمار می رود. این درخت در استلن هرمزگان، جزیره کیش، بلوار میر مهنا، میدان المپیک میدان حریره، خیابان درخت سبز. این درخت میان بومیان بسیار حرمت دارد. تکه پارچه‌های رنگارنگی که روی هر گوشه این درخت بسته شده است، نشان از اعتقاد مردم محلی به قداست این درخت و برآورده‌ شدن حاجات خود هستند .این درخت با شمایلی عجیب‌وغریب در جزیره رشد می‌کند و ریشه‌های آن به‌جای فروروفتن در زمین، سر از خاک بیرون می‌آورند. این درخت از دسته درختان لور است . بازدید از این درخت رایگان می باشد.

جاهای دیدنی کیش

 

  • شهر زیر زمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز در عمق 16 متری در دل زمین کنده شده است. همچنان که در دالان‌های این شهر زیرزمینی پیش می‌روید، می‌توانید سنگواره‌ها را در سقف و دیوارها ببینید. کارشناسان عمر این سنگواره‌ها را 270 تا 570 میلیون سال تخمین می‌زنند.این شهر زیرزمینی وجود خود را از قنات 2500 ساله‌ای وام گرفته که تا مدت‌ها پیش آب شیرین جزیره را تامین می‌کرد. این شهر زیرزمینی در دل تنها جزیره مرجانی دنیا قرار دارد و همچنین تنها بنایی است که سقف آن پوشیده از صدف‌ها و مرجان‌ها طبیعی است و به همین دلیل است که نام این شهر زیرزمینی به لیست آثار جهانی یونسکو هم رسیده است.

جاهای دیدنی کیش

  • شهر حریره کیش

 

شهر باستانی حریره در شمال جزیره قرار دارد . برای رسیدن به آن شما باید بلوار امام را به سمت میدان هرمز ادامه دهید . در میدان راه خود را در بلوار حریره ادامه دهید. در این بلوار به سمت خیابان کرانه بپیچید تا در انتهای مسیر به ورودی شهر باستانی حریره برسید. شهر حریره درست در مجاورت دریا ساخته شده است و معماری پیچیده و فضاهای ناشناخته ای در خود دارد. برخی از اجزای موجود در شب مانند کانال های زیرزمینی و چاه‌های متعدد همچنان عملکردشان روشن نیست اما به نظر می رسد که ارتباط نزدیکی با فعالیت های صیادی مانند صید ماهی مروارید و مرجان داشته است و برای دسترسی بهتر به دریا حفر شده‌اند.

جاهای دیدنی کیش

 

کیش شهری ساحلی و رویایی با تفریحات و مکان های دیدنی جذاب و متنوع ما در این نوشتار سعی کردیم تا شما را با مکان های دیدنی و تفریحات رایگان این شهر اشنا کنیم .

 

 

درباره “مکان های دیدنی رایگان کیش” بیشتر بخوانید:

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.