جاهای دیدنی کیش

گذراندن  وقت  در تعطیلات یکی از مهم ترین دغدغه های توریست ها و گردشگران می باشد زیرا که  نمی خواهند  وقت خود را بیهوده تلف کنند و به دنبال مکان های دیدنی جذاب می باشند که اغلب گردشگران، شهر های ساحلی را برای  سفر انتخاب می کنند چرا که این شهر ها غروب دل انگیز، تفریحات آبی و…. دارند  که  مروارید خلیج فارس همان جزیره کیش یکی از زیباترین و پر طرفدارن ترین شهر های ساحلی ایران می باشد که سالانه میزبان میلیون ها گردشگر خارجی و داخلی هست.

 

جاهای دیدنی کیش در فصول سال 

توریستی ترین شهر ایران کیش است که همواره میزبان مسافران داخلی و خارجی از اقسا نقاط دنیا می باشد. کیش به دلیل تفریحات آبی متنوع در تابستان انتخاب بسیاری برای سفر است. با اینکه در تابستان گرمای هوا به بیشترین حد ممکن میرسد با این حال گردشگران این شهر را برای گردش انتخاب می کنند. مانند قشم، کیش نیز منطقه آزاد تجاری است و گردشگران خارجی تا ۱۴ روز نیازی به ویزا ندارند. هوای کیش در تابستان ها به طور غیر قابل تحملی گرم و مرطوب است ، بنابراین بهترین ماه ها برای سفر بین نوامبر و مارس(آبان تا فروردین) است. در ادامه شما را با جاهای دیدنی کیش، تفریحات آن و…. آشنا میکنیم.

 

پارک دلفین ها 

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کیش پارک دلفین‌ها است. این مجموعه تفریحی دارای فضای سبز و باغ پرندگان نیز می‌ باشد. شما در این پارک شاهد گونه های مختلف پستانداران دریایی مثل، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی جنوبی، گراز دریایی و پنگوئن را می‌توانید ببنید و از هنرنمایی آن ها لذت ببرید. در باغ پرندگان این مجموعه بیش از 57 گونه پرنده ازجمله پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو و انواع لک‌لک نگهداری می‌شوند. همچنین در داخل محوطه پارک، گونه‌های نادری همچون تمساح پوزه کوتاه به چشم می‌خورد. پس مطمئن باشید با هر سنی، دیدن پارک دلفین کیش برایتان جالب و سرگرم‌کننده خواهد بود. و همین طور وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنیشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود. پارک دلفین‌های کیش در جنوب شرقی اجزیره کیش قرار دارد و فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد. با استفاده از تاکسی، اتوبوس، خودرو شخصی و حتی دوچرخه می‌توانید خود را به این مجموعه برسانید و سفری به‌ یادماندنی را بذای خود ایجاد کنید.

جاهای دیدنی کیش در فصول سال 

جزیره هندورابی کیش

گردشگران بسیاری دوست دارند، از جزیره های نزدیک کیش هم دیدن کنند و سفری هیجان انگیز و متنوع ای را برای خود رقم بزنند. هندورابی حدود 23 کیلومتر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا، تقریبا 29 متر است. جزیره هندورابی نیزهمچون بوستان آهوان از جاهای دیدنی کیش در قلب جزیره کیش است که در زمان حضور پرتغالی ها در ایران، به عنوان پایگاه تجاری و نظامی در اختیار آن ها قرار داشته است. هم اکنون آثار به جای مانده از آن زمان یعنی قرن 15 میلادی در معرض دید عموم قرار گرفته است.برای رفتن به هندورابی، جزیره نزدیک کیش باید به سوی قایق های دریایی بندر چیروئیه بروید. جزیره هندورابی دارای فضایی بکر و به ماننده نگینی درخشان در دل خلیج فارس پیش رویتان خودنمایی می کند. جمعیت جزیره کمتر از 200 نفر است و خانه های گچی با نمای سفید شما را به یاد جزیره های یونان می اندازد. روستاهای قدیمی جزیره، قبرستان جزیره، مسجد جزیره، سواحل بکر و دست نخورده هندورابی، آب انبار، کلوپ دریایی، لاک پشت ها و ماهیان خاص تنها گوشه ای از جاذبه های هندورابی محسوب می شوند.

جاهای دیدنی کیش در فصول سال 

شهر حریره جزیره کیش

شهر باستانی حریره با قدمت 800 ساله از توابع شهرستان بندرلنگه و دارای وسعتی حدود 120 هکتار است. شهر حریره در استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان المپیک، میدان حریره، شهر باستانی حریره قرار دارد.شهر حریره یکی از مکان های دیدنی کیش است .شهر حریره کیش مربوط به سده 5 تا 10هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد. این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است. شهر حریره نمایانگر شهری بزرگ و آباد در آن زمان می باشد که جمعیت زیادی را در خود جای داده بوده است. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، قابل دیدن است. امروز از این شهر باستانی، نمای از بین رفته یک شهر وجود دارد که از آن دیواره ها و سقف های به جای مانده است.

جاهای دیدنی کیش در فصول سال

کشتی یونانی

در غرب جزیره یک کشتی عظیم‌الجثه در سواحل نیلگون کیش جا خوش کرده است که به کشتی یونانی معروف است. در یکی از روزهای گرم تابستان سال 1345، بومیان جزیره کیش ناگهان کشتی عظیم‌الجثه‌ای را که در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته بود، دیدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دلیل به گل نشستن این کشتی در پس پرده‌ای از ابهام است اما گفته می‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش این اتفاق روی‌ داده است. این کشتی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جنوب ایران به شمار می رود. و در اخر گفته می شود این کشتی متعلق به یونانی‌ها بوده که پس از تلاش‌های بسیار برای بیرون‌کشیدن آن، موفق نشدند.یونانی‌ها در نهایت کشتی را خالی کردند و آتش زدند . تماشای غروب دلنشین افتاب کنار کشتی یونانی به راستی که یکی از زیبا ترین مکان های دیدنی جزیره کیش می باشد.

جاهای دیدنی کیش در فصول سال 

شهر زیر زمینی کاریز

کاریز به معنای قنات می باشد. کاریز در واقع یک قنات 2500 ساله است.این قنات آب شرب مردم جزیره را تامین می کرده . این قنات قدیمی حدود 15 متر پایین تر از سطح زمین قرار دارد که این روزها با تغییر کاربری به شهری زیر زمینی تبدیل شده است. این جاذبه گردشگری کیش دارای امکاناتی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران است. مهم ترین چیزی که این قنات را از قنات‌های دیگر متمایز می‌کند سقفی مرجانی به قطر هفت متر است که از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان پوشیده شده است. این شهر زیر زمینی در جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش قرار دارد. معماری قنات کاریز به‌حدی هوشمندانه که توانستند شرب ساکنین کیش را تأمین کند. برخلاف آنچه که اکثر آدم‌ها فکر می‌کنند، جاهای دیدنی کیش ، تنها محدود به دریا و تفریحات آبی و پاساژ‌ها نمی‌شود مثل شهر زیر زمینی کاریز شهری کهن با سقف‌های پوشیده از مرجان و صدف‌های واقعی است.

جاهای دیدنی کیش در فصول سال 

کلام آخر

 شهر توریستی کیش مکان های دیدنی فراوانی دارد که ما اومدیم تعدادی از مکان های پر بازدید را در این مقاله برای شما معرفی کردیم  تا شما با مطالعه این مقاله اوقات خوشی را برای خود و خانواده رقم بزنید. اگر هم اهل هیجان و کشف جاهای جدید هستید، بدانید مناطق دیدنی کیش بسیار بیشتر از این حرف ها است که بی‌شک دیدنشان شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

منابع:

درباره “جاهای دیدنی کیش” بیشتر بخوانید:

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.