معرفی آکواریوم جزیره کیش

معرفی آکواریوم جزیره کیش

جزیره کیش پر گردشگر ترین جزیره ایران و حتی خلیج نیلگون و همیشه فارس است. این جزیره با دارا بودن جاذبه های متنوع توریستی و تفریحی و مراکز خرید بزرگ و استفاده حداکثری از ظرفیت های توریستی خود، به نوبه خود یک بی همتا در ایران به شمار می رود. این بار با یک عنوان جدید دیگر با شما هستیم، آکواریوم کیش! با ما همراه باشید تا با معرفی هر چه بهتر این جاذبه های دیدنی و به یاد ماندنی در کیش در خدمت شما عزیزان باشیم.

معرفی آکواریوم کیش

آکواریوم کیش از جاذبه های بسیار دیدنی استان هرمزگان به محسوب می شود و از به روز ترین و مجهزترین آکواریوم‌ های ایران می باشد که سالانه گردشگران بسیاری از سراسر کشورو جهان  برای بازدید از آن مجذوب جزیره کیش می شوند. برای علاقه‌ مندان به دنیای زیر آب و افرادی که غواصی برای آن ها ممکن نیست این آکواریوم فرصتی بکر را فراهم کرده است تا به‌راحتی بتوانند در آن حضور به هم رسانده و از تماشای آبزیان متنوع خلیج فارس نهایت لذت را ببرند.

در آکواریوم کیش انواع آبزیان زیبا و رنگارنگ در اندازه‌های مختلف نگهداری می‌شوند که از نظر شکل، رنگ، فلس و ظاهر هر کدام ویژگی ها خاص و منحصر به فرد خودشان را دارا هستند. اکثر بازدیدکنندگان این آکواریوم پژوهشگران، دانشجویان و کودکان هستند. در کنار بازدید از دیگر تفریحات و جاذبه های کیش، بازدید از آکواریوم آن خالی از لطف نیست و خاطره خوش به یاد ماندنی را در کنار خانواده و دوستان برای شما عزیزان به ارمغان خواهد آورد.

ساختار و تقسیمات آکواریوم

ساختار و تقسیمات آکواریوم

این آکواریوم بزرگ متشکل است  از دو قسمت اصلی، که یکی با حجم بالغ بر ۵۰ هزار لیتر که شامل آبزیان عظیم الجثه مثل کوسه و ماهی‌ های بزرگ است و دیگری با حجم  حدود ۲۰ هزار لیتر که به آبزیان آب شیرین اختصاص یافته است و بالغ بر ۷۰ ماهی کمیاب و دست نیافتنی -علاوه بر کوسه‌ها و آبزیان بزرگ -در خود جای داده است و نگهداری می‌شوند.

از بخش های حائز اهمیت این آکواریوم می توان به قسمت دیرینه شناسی اشاره کرد که در آن آبزیان تاکسیدرمی برای نمایش و… نگهداری می شوند .

از جمله بخش های عجیب و پر بازدید این آکواریوم این است که نه تنها  گونه های مختلف خزنده ها مثل انواع مار، کروکودیل، عقرب و… نیز نگهداری می‌شود، لاک پشت عظیم دو متری نیز در این آکواریوم محافظت و به نمایش گذاشته می شوند.

نشانی آکواریوم کیش

نشانی آکواریوم کیش

آکواریوم کیش در ضلع جنوب شرقی جزیره و در همسایگی پارک دلفین های کیش واقع شده است. این آکواریوم زیبا مسافت زیادی تا مرکز شهر نداشته و به راحتی قابل دسترسی است.
برای دسترسی به این آکواریوم می ‌توانید با استفاده از تاکسی، مینی‌بوس، خودرو شخصی و حتی دوچرخه به راحتی خود را به این محل دیدنی برسانید و سفری به‌ یاد ماندنی را برای خود و عزیزانتان هدیه دهید. لازم به ذکر است که  این آکواریوم بخشی از مجموعه دلفین کیش نبوده و فقط در مجاورت هم قرار دارند.

نشانی: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر

هتل های نزدیک آکواریوم

جزیره کیش بخاطر ظرفیت های توریستی خود، دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی است. ولی  اگر علاقه مند به بودن و اقامت کردن در نزدیکی آکواریوم کیش هستید گزینه های زیر می توانند مناسب باشند زیرا هم از لحاظ کیفیت در خدمت رسانی به مسافران و هم نزدیکی به آکواریوم کیش اولویت دار هستند.هتل‌های پیشنهادی که در نزدیکی آکواریوم کیش قرار داردند،به هتل مارینا پارک، هتل سیمرغ، هتل شباویز و هتل کوثر اشاره کرد.

ساعات مراجعه و هزینه بلیت

ساعات مراجعه و هزینه بلیت

ساعات بازدید از آکواریوم کیش در تمام ایام هفته به‌ جز جمعه‌ ها از ساعت هشت صبح تا هشت شب می باشد و پیشنهاد می کنیم برای بازدید از آن بهتر است بازه تقریبی دو ساعت را در نظر داشته باشید تا بتوانید از بخش های مختلف آن دیدن فرمایید.

و همچنین هزینه بلیط بازدید آکواریوم حدود 90 – 100هزار تومان در نظر گرفته شده است که البته اگر مایل به بازدید از این آبزیان زیبا از نزدیک باشد می‌ توانید با پرداخت هزینه بیشتر و به‌ کمک تجهیزات غواصی لذت تماشای آبزیان را چند برابر کنید.

کشتی های آکواریومی

کشتی های آکواریومی

در سفر به جزیره کیش اگر تمایل به تماشای زیبای ی‌های زیر آب های نیلگون خلیج فارس دارید علاوه بر آکواریوم گزینه های دیگری مثل غواصی و کشتی آکواریوم پیش روی شما است. کشتی آکواریوم از گزینه‌های مورد علاقه گردشگران این جزیره است.

امتیازی که این کشتی‌ها نسبت به آکواریوم دارند، تماشای آبزیان زیبا در دریای و زیستگاه اصلی‌ شان است که لذت آن را چندین برابر می‌کند. همچنین مشاهده زندگی دسته‌ جمعی ماهی‌ ها هیجانی توصیف ناپذیری دارد. در طول یک ساعت گشت این کشتی‌ها، علاوه بر آبزیان رنگارنگ، شاهد پوشش گیاهی و مرجان‌ های زیبای خلیج فارس نیز خواهید بود.

انواع  کشتی آکواریومی و هزینه بلیت

کشتی‌ های آکواریوم اقسام مختلفی دارند که می‌ توان از بین آن‌ ها کشتی‌ های گردشگر، تیکا، نهنگ سفید، سیمرغ، توتیا و ستاره را نام برد. این کشتی‌ ها با توجه به نوع بدنه و کف شیشه‌ای که دارند قابلیت این را دارند که تقریبا تا ژرفای پنج متری پایین می‌روند. با پرداخت ۹۵ هزار تومان می‌ توانید از گشت و سیر با این کشتی‌ ها در اعماق آب ها لذت ببرید.

جاهای دیدنی اطراف آکواریوم

علاوه بر بازدید از آکواریوم کیش، شما می‌ توانید سری به جا های دیدنی اطراف آن نیز بزنید. از جمله مهم‌ ترین و پر بازدید ترین جاهای دیدنی می‌توان به پارک دلفین‌ها و باغ پرندگان اشاره کرد که در فاصله ۱٫۴ کیلومتری از آکواریوم واقع شده اند. از دیگر جاهای دیدنی پارک ساحلی سیمرغ را می توان نام برد، که در فاصله دو کیلومتری با آکواریوم قرار دارد. پارک آبی اوشن، پارک آهوان، پارک هنگام، ساحل مرجان و اسکله تفریحی از جمله سایر جاذبه‌ های نزدیک به آکواریوم کیش می باشند

کلام آخر

آکواریم کیش در قلب توریستی‌ ترین جزیره ایران زیبا قرار دارد. در این جزیره علاوه بر اینکه می‌توانید، انواع مختلف ورزش‌های آبی‌ بلکه انواع جاذبه‌های دیدنی و تفریحی را تجربه کنید، بلکه تا اعماق دریا نیز می توانید سفر کنید. در این مقاله از کیش بریم سعی داشتیم آکواریم کیش که یکی مجهز ترین آکواریوم های ایران است را معرف حضور عزیزان کنیم.

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.