کشتی یونانی کیش

عروس مرده کیش | کشتی یونانی

به جرات میتوان گفت که هر کشتی که در دنیا ساخته می شود برای خود داستان های جالب و شنیدنی بسیاری دارد. کشتی هایی که از طوفان های سهمگین جان سالم به در برده اند و یا کشتی هایی با نقص فنی که روز ها در دریا همراه با سرنشینان خود سرگردان مانده و در آخر سر نجات پیدا کرده اند. البته آخر داستان همه کشتی ها هم خوب نیست یکی از معروف ترین آن ها می توانیم به کشتی تایتانیک اشاره کنیم که کمتر کسی می توانید پیدا کنید که داستان آن را نشنیده باشد. کشتی تایتانیک با آن عظمت و چندین هزار مسافر خود که با یک برخورد جزئی به سنگ های قطبی غرق شد و امروزه می فقط عکس لاشه غرق شده آن را شاهد هستیم. اما مطلبی که امروز می خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم در مورد یک کشتی است، یک کشتی با سرنوشت خیلی عجیب. کشتی که قرار است در مورد آن صحبت کنیم، کشتی یونانی به گل نشسته در نزدیکی جزیره کیش است. کشتی با سرنوشت مشابه تایتانیک اما با کمی تفاوت، کشتی یونانی ما هنوز غرق نشده ولی اگر به آن توجه نشود، دور نیست روزی که دیگر اثری از کشتی باشد. در ادامه مقاله کیش بریم شما را بیشتر با این کشتی به گل نشسته کیش آشنا می کند.

کشتی یونانی

مطالب مرتبط : مکان های دیدنی رایگان کیش

سرگذشت کشتی یونانی

اول از همه کمی اطلاعات به دست آوریم، بدانیم که اصلا کشتی برای کجاست؟ چه مدت است در این وضعیت قرار دارد؟ از کجای دنیا به این نقطه رسیده؟ برای پاسخگویی به این مطالب باید بگوییم این کشتی بزرگ در سال 1322 توسط شرکت نامدار و قدمت دار ویلیام همیلتون ساخته شده است. اولین بار این کشتی در گلاسکو به آب انداخته شد که پس از موفقیت در اولین آزمون خود، راهی آب های آزاد شد. از جمله مشخصه های اصلی این کشتی می توان به این اشاره کرد که این کشتی در زمان ساخت و حتی اولین سفر خود وزنی در حدود 7060 تن داشت و اگر در مورد طول آن بخواهیم حرف بزنیم طول آن از قسمت عقب ترین نقطه کشتی تا نوک کشتی آن در حدود 137 متر می باشد. این کشتی سفر های زیادی را در بیشتر نقاط دنیا تجربه کرده است و حتی در بین تعداد زیادی از مالکان نیز دست به دست شده است، مالکانی از کشورهای مختلف مانند انگلیس، یونان، اسکاتلند و ایران. با تغییر مالکان این کشتی عظیم الجثه اسم های آن نیز تغییر یافته است به عنوان مثال می توان به “نچرالیست” “امپایر ترومپت” “همدان” و “کوروش پارسی” اشاره کرد که هر یک در مالکیت های مختلف خود اسم های مختلفی داشته اند. همچنین می توانید مقاله جاهای دیدنی کیش را مطالعه کنید.

کشتی یونانی در جزیره کیش

مطالب مرتبط : جاهای دیدنی کیش برای عکاسی

چگونه شد که در نزدیکی جزیره کیش به گل نشست؟

داستان های زیادی در مورد به گل نشستن این کشتی مطرح است ولی در بین این موارد دو تا علت وجود دارد که احتمال وقوع آن بسیار زیاد می باشد که در ادامه به بازگو کردن آن ها می پردازیم. طبق گفته برخی از افراد دریا بلد و کسانی که در ساحل جزیره لنج و اسکان دارند، از مهم ترین عوامل که احتمال آن بسیار زیاد می باشد این است که به دلیل عدم وجود فانوس های دریایی و همچنین هوای مه آلود اطراف جزیره و همچنین سطح دریا باعث شده است که این کشتی در این نقطه از مرزهای جزیره به گل بنشیند و بعدها دیگر امکان خارج کردن آن نبوده باشد. دومین علت که احتمال وقوع  آن نیز بسیار بالا است و اگر از ساکنان قدیمی جزیره علت به گل نشستن کشتی یونانی را بپرسید اکثر آنها همین یک مورد را برای شما بازگو می کنند. کشور انگلستان از جمله کشورهای پیشرو در زمینه بیمه ماشین آلات، کشتی ها و هواپیماهای بسیار سنگین می باشد و بیمه این کشتی هم آخرین بار در کشور انگلستان به ثبت رسیده بود و تحت حمایت بیمه کشور انگلستان بود. به دلیل اینکه مدت زمان زیادی از ساخت کشتی می گذشت و کارایی و مقاومت آن به دلیل سفر های فراوان و طولانی که رفته بود، کاهش یافته بود، آخرین مالک آن که اهل کشور یونان بود و دلیل نامگذاری آن هم بین مردم بدین  سبب است چون آخرین مسیری که رفته بود از سمت کشور یونان و تحت مالکیت یک تیم یونانی بود، حال بدین صورت گفته می شود که مالک کشتی برای گرفتن حق بیمه و جریمه های آن از طرف قرار داد خود این کشتی را در اطراف جزیره به حال خود رها کرده است.

کشتی یونانی در کیش

زمان به گل نشستن کشتی 

کشتی یونانی یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش درست در روز 4 مرداد سال 1345 به گل نشست.

محل دقیق کشتی یونانی

آدرس محل دقیق کشتی یونانی را می توان نسبت به جزیره به راحتی مشخص کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. آدرس دقیق کشتی به این صورت است که کشتی یونانی در حوزه استان هرمزگان، جزیره کیش قرار دارد و اگر شما به جزیره کیش سفر کرده اید و می خواهید از این کشتی دیدن کنید می توانید با کرایه یک تاکسی به سمت پارک ساحلی کشتی یونانی بروید این پارک ساحلی در روبه رو میدان غروب واقع شده است و موقعیت خود کشتی نیز در جنوب غربی جزیره کیش می باشد.

پارک ساحلی کشتی یونانی

مطالب مرتبط : لیست نقاط دیدنی کیش

کلام آخر

اگر از علاقه مندان سفر به جزیره کیش هستید حتما توصیه میکنیم که از پارک ساحلی کشتی یونانی نیز دیدن کنید، ساحل این قسمت از جزیره بسیار زیبا است و در ساعات غروب خورشید اگر در ساحل حضور داشته باشید شاهد یک منطقه بسیار زیبا همراه با کشتی خواهید شد.

6 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.